י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רוצחים, הרגתם את האישה"

תיעוד חדש ומטריד: קשישה חרדית מוטחת בעוצמה לקרקע • צפו

התיעודים הקשים מהמחאה הספונטנית אמש כנגד הסגר בשכונה החרדית בי-ם לא מפסיקים לזרום. בתיעוד חדש ומטריד נראית קשישה מוטלת בעצמה רבה על הרצפה אחרי ששוטרים דוחפים לעברה קבוצת מפגינים • בתיעודים נוספים נראים השוטרים מכים  בעלי חזות חרדית ללא סיבה

תיעוד חדש ומטריד: קשישה חרדית מוטחת בעוצמה לקרקע • צפו
הזקנה מוטלת על הרצפה צילום: צילום מסך

תיעוד המחאה שהתקיימה אמש (מוצ"ש), עורר היום סערה רבה. במספר סרטונים שהופצו ברחבי הרשת, ואשר חלקם פורסמו ב'בחדרי חרדים', תועדו שוטרים מכים בבריונות מפגינים חרדים, תוך שימוש באלימות יוצאת דופן.

בתיעוד חדש המתפרסם כעת ב'בחדרי חרדים', נראים קבוצת שוטרים שועטים לעבר מספר מפגינים שעמדו על המדרכה ודוחפים אותם היישר לעבר קשישה חרדית שצעדה בקרבת מקום. כתוצאה מכך, הושלכה האישה על הרצפה בעצמה רבה. "זה יכל היה להסתיים במוות", אומר מנחם, עד ראייה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "האישה הלכה על המדרכה, לפתע הגיחו השוטרים לתוך הקהל, רצו על המדרכה ואחד מהם זרק אותה על הרצפה", הוא מתאר.

המפגינים שהשתתפו אמש במחאה, טוענים כי השוטרים והקצינים ששהו במקום, פעלו ביד קשה ולא מידתית, והכו עוברי אורח ללא כל סיבה. בתיעוד שפורסם מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', נראה אחד השוטרים חובט בעוצמה בפניו בשל מפגין חרדי, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה. בעקבות התיעוד המזעזע שמעלה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת האירוע.

בתיעודים נוספים שצולמו במהלך ההפגנה שנערכה הלילה בצומת שמגר בבירה, תועדו השוטרים מכים מפגינים חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין. באחד התיעודים אף נצפו שוטרים כאשר הם מונעים ממתנדבי ההצלה לגשת לפצועים שנפגעו במהלך המחאה. במהלך ההפגנה שנמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה, נעצרו עשרה בני אדם. 

בתוך כך, השר אריה דרעי העלה בפני היום ישיבת הממשלה את הזעם ברחוב החרדי כלפי התנהלות המשטרה. דרעי כינה את המצב כ"אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי" ואמר לשרים: "ראינו אתמול בערב שתי הפגנות. הפגנה אחת בכיכר רבין בת"א בהשתתפות עשרת אלפים איש והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בת"א לא תמיד נשמר ריחוק, לא הייתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים.

"בשכונת רוממה" אמר דרעי, "ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע אינו עוטה מסכה. בתגובה הכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

"יש כאן אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים. זה חייב להיפסק". הבהיר דרעי והוסיף כי "ישבנו ביום שישי ראשי המפלגות החרדיות עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. השר אוחנה היה קשוב אך האלימות נמשכת".

דרעי שיגר איום ברור לראש הממשלה והשרים: "כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות הקשה של השוטרים נגד החרדים. זה חייב להיפסק ומיד".

כזכור, על רקע ההסתה הגוברת כלפי הציבור החרדי, פתחנו מייל מיוחד בו תוכלו לדווח לנו על כל מקרה של פגיעה מכוונת על רקע חזותי, ואנו כאן נשתדל לעשות הכל ולהשמיע את הקול בכדי למגר את השנאה המשתוללת ברחובותינו.

כתובת המייל היא: [email protected] באם נתקלתם במקרה המצריך טיפול אנא השאירו את פרטי המקרה ופרטיכם בצירוף תיעוד של האירוע. ובעז"ה נעשה כמיטב יכולתנו.

ניתן גם לשלוח הודעת ווטסאפ למספר - 0583288642

אלימות משטרתית הפגנת מחאה סגר בירושלים הפגנת חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד