י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מגה פיגוע בריאותי"

מנכ"ל משרד הבריאות: נראה עלייה במספר הנדבקים בעקבות ההפגנה בתל אביב

בעקבות ההפגנה אמש (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל אביב כנגד התנהלות הממשלה במשבר הקורונה הנוכחי. מזהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי "גם אם מבינים את כאב המפגינים, מדובר בהתקהלות מסוכנת ואני חושש שאת תוצאותיה נראה כבר בימים הקרובים" 

מנכ"ל משרד הבריאות: נראה עלייה במספר הנדבקים בעקבות ההפגנה בתל אביב
"פיגוע בריאותי". המחאה בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

בימים הקרובים נראה את העלייה במספר הנדבקים בעקבות ההפגנה אמש (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל אביב, כך התבטא מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

לוי התייחס בראיון לynet להפגנת הענק שהתקיימה אמש בכיכר רבין בתל אביב נגד המשבר הכלכלי בצל הקורונה, שבה השתתפו אלפי בני אדם ללא ריחוק חברתי, ואמר כי "גם אם מבינים את הכאב והדאגה של המפגינים - מדובר בהתקהלות מסוכנת שאני חושש שאת תוצאותיה נראה בימים הקרובים בעלייה במספר הנדבקים".

הוא הוסיף כי "ברור לחלוטין שההפגנה היא התקהלות רבתי ללא שמירה על שום כלל למניעת הדבקה ומעבר הנגיף מאדם לאדם".

סגן שר הבריאות יואב קיש אף השתמש במילים חריפות יותר וכתב בחשבונו בטוויטר כי "אתמול היה פיגוע בריאותי. ברור לי היקף המשבר הכלכלי, החשש, התסכול, המאבק על הפרנסה, הקושי המטורף, הכול נכון. בסוף, אנחנו עושים הכול כדי למנוע התקהלויות ומשלמים מחירים קשים (חברתיים וכלכליים) בשביל לעצור את הנגיף ואז רואים בתמונות מהכיכר מגה פיגוע בריאותי".

כזוכר, בניגוד לאישור המשטרה שניתן רק ל-1,800 מפגינים, ועל אף ההבטחה כי ההפגנה לא תישא גוון פוליטי, רבבות בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל אביב בעקבות המשבר הכלכלי, והניפו שלטים בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר נכתב בשלטים "אין מצב - נאשם בפלילים לא יהיה ראש ממשלה". עוד הוסיפו: "אנחנו רוצים לקבל את הכסף, ונמשיך להיאבק עד שנראה את הכסף בחשבונות".

בהפגנה נעדר ריחוק בין המפגינים, והמארגנים הפצירו בנוכחים במקום להקפיד ולשמור על מרחק.

התנהלות המשטרה בהפגנה עוררה זעם רב בציבור, שכן לטענת רבים במידה והייתה זו ל"ע הלוויה חרדית או אירוע חרדי, המשטרה הייתה ממהרת לאכוף את ההנחיות ולקנוס את המשתתפים.

המשטרה, יחד עם מארגני המחאה, הסדירו מראש את התנאים לקיום ההפגנה, כך שיישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על ההנחיות. המארגנים מסרו כי "ההפגנה באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית וכאות הזדהות, למעלה מ- 1000 עסקים בכל רחבי הארץ ייסגרו את שעריהם בשעה 20:00. ההפגנה היא הפגנה כלכלית א-פוליטית, ללא נאומים של פוליטיקאים או ראשי ארגונים אלא הפגנה של העם שיגיע וידבר מהלב עם סיפורים אותנטיים מהשטח.

"אנחנו רואים בממשלת ישראל והעומד בראשה אחראי לכישלון עד עתה בביצוע התוכניות הכלכליות וקוראים לממשלה להתעשת, לתקן את התכנית בהתאם לדרישותינו ולהוציא את התכנית הכלכלית לפועל באופן מיידי. אנו קוראים לציבור הרחב לממש את זכותו להפגין ולהגיע לכיכר רבין הערב תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות של עטיית מסכה לאורך כל הערב ושמירה על ריחוק חברתי ולהישמע להוראות משטרת ישראל", הוסיפו המארגנים.

קורונה מחאה כיכר רבין משבר כלכלי פרופ' חזי לוי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד