ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימות בדיון

למרות שהוכה על ידי שוטר, הצעיר החרדי שוחרר בתנאים מגבילים

בדיון שהתקיים היום בעניינו של הצעיר החרדי שנעצר באופן תמוה לאחר שתועד מוכה על ידי שוטר בפניו, התפתח עימות בין עורך דינו לנציג המשטרה. עורך דינו של העצור החרדי טען בבית המשפט: השוטר "שקרן", הוא תקף ולא הותקף

למרות שהוכה על ידי שוטר, הצעיר החרדי שוחרר בתנאים מגבילים
החרדי שהוכה ונעצר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ראשון) בתנאים מגבילים ארבעה מהעצורים שנעצרו בהפגנה שהתקיימה אמש בצומת שמגר בירושלים, נגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות, בטענה כי מדובר בסגר סלקטיבי נגד הציבור החרדי. בין המשוחררים, גם הצעיר שתועד מוכה על ידי שוטר יס"מ באמצעות מכשיר הקשר, דבר שגרם לחבלה קשה בפניו.

במהלך הדיון התפתח עימות של ממש בין עורך דינו של הצעיר החרדי, שתועד מוכה בעוצמה על ידי השוטר. נציג במשטרה טען לאורך הדיון כי הצעיר הוא זה שתקף את השוטר, הפיל אותו על הרצפה ואף ניסה לחטוף לו את מכשיר הקשר. עורך דינו של הצעיר כינה במהלך הדיון את השוטר "שקרן" ודרש לדעת האם במשטרה מודעים לכך שהשוטר זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות התקרית החמורה. עורך הדין דרש מנציג המשטרה להציג את חומרי החקירה ואף הציג הסרטון שפורסם בפני השופט. 

כזכור, בתיעוד שפורסם מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', נראה אחד השוטרים חובט בעוצמה בפניו בשל מפגין חרדי, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה. בעקבות התיעוד המזעזע שמעלה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת האירוע. המפגינים שהשתתפו אמש במחאה, טוענים כי השוטרים והקצינים ששהו במקום, פעלו ביד קשה ולא מידתית, והכו עוברי אורח ללא כל סיבה.

"כאשר אני רואה את הסרטונים, אני לא מצליח להבין את הטענה שלכאורה השוטר עצר אותו בשלב מאוחר יותר, לאחר שהוא זיהה אותו באופן אקראי כמי שניסה לחטוף את מכשיר הקשר", טען עורך הדין. "בסרטונים, אני עומד על כך, רואים שהשוטר לא מותקף, והוא זה שתוקף את העצור ולאחר מכן ממשיך לדרכו".

"הסרטונים לא מעידים על שום מניעה של השוטר לעצור אותו בזמן אמת, מתי שכביכול ניסה לתקוף אותו או לגנוב ממנו את מכשיר הקשר, מה שמלמד יותר מכל כי מדובר בשוטר "שקרן" שנקט באלימות כנגד הצעיר", אמר עורך הדין "אבקש מבית המשפט לעיין שוב בסרטונים ולהתייחס אליהם בהחלטתו. מהסרטון שאני צופה אני רואה את השוטר הולך באופן נינוח, כאשר הצעיר פונה אליו מבלי שהוא נוקט באיזושהי פעולה אלימה, והשוטר תוקף אותו. היה בכוחו לעצור אותו בזמן אמת אך לאחר התקיפה האלימה הוא ממשיך לדרכו. אף אחד לא מנע מהשוטר לעצור אותו בזמן האירוע".  

חרף טענות עורך הדין, בית המשפט שחרר את את הצעיר בתנאים מגבילים, תוך הרחקה מרחוב שמגר ואיסור השתתפות בהתקהלות אסורה למשך שלושה חודשים, בנוסף לערבות 5000 ש"ח מצד כל אחד מהעצורים.

בהחלטתו כתב השופט אורן סילברמן, מבית משפט השלום בירושלים, כי על פי חומרי החקירה אכן הייתה התקהלות בלתי חוקית, המונית, בתקופת קורונה, מלווה באלימות כלפי שוטרים, חסימת כבישים, איומים וקללות. לדבריו, הסרטונים שהוצגו לא שוללים את טענות השוטר כי הותקף.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך מחאה שהתקיימה אמש בירושלים, החלו מאות מפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ליידות אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים, לחסום ציר תנועה ולהשליך מחסומי משטרה. כוחות המשטרה פעלו במקום נגד פורעי החוק ועצרו חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי. ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע"י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק". לשון התגובה.

הפגנה אלימות שוטרים שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד