י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בסיפור המפעים

30 שנה אחרי שביזה את מרן הגר"ע יוסף, חלם חלום מסעיר

אחרי שלושים שנה, היהודי האמריקאי שחלה קשות במעיים, חלם שכינה בכינויי גנאי בפורים את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. מה הייתה התרופה למכתו? ואיך ביקש מחילה בתקופת הקורונה? • סיפור מפעים

30 שנה אחרי שביזה את מרן הגר"ע יוסף, חלם חלום מסעיר
מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: איציק מימון

מגיד המישרים הנודע הגאון רבי שלמה לוינשטיין, שימש השבוע כרב המקדים בשיעורו השבועי של הראש"ל הגר"י יוסף, הנמסר כמידי מוצאי שבת בבית הכנסת היזדים בירושלים. הגר"ש סיפר סיפור מדהים אודות יהודי אמריקאי שבהיותו שתוי בפורים שר כנגד מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל ושלושים שנה אחרי זה לא עזב אותו.

וכך סיפר הגר"ש: "קיבלתי בשבוע שעבר מכתב מאמריקה מחברי הרב בן ציון סנה ממונסי, הוא שלח לי מכתב שהוא קיבל ממישהו שהוא סובל ממחלת מעיים נוראית עד שהוא מתעלף מכאבים. גם הרופאים לא יודעים להסביר ואין שום ממצאים רפואיים ואותו אחד מתחיל להיכנס למצבים של חרדות". 

"לפני פורים האחרון הייתה לו חתונה לאחד מצאצאיו והיה לו חשש שמא יקרה הדבר באמצע החתונה, ובקבלת פנים תפסו אותו הכאבים, ודחו את החופה בשעה כי עד שיכל לעמוד על רגליו. ובמעמד החופה הוא בכה לפני ה' ריבונו של עולם מה אתה רוצה ממני, תגיד לי מה, אחרי כמה ימים היה פורים ואז הוא התפלל לפני שהלך לישון שבזכות מרדכי ואסתר והישועה הגדולה שהייתה בפורים, יגיד לו הקב"ה מה רוצה ממנו.  

בלילה, הוא חלם שהמילה 'מעיים' היא ראשי תיבות 'מרן עובדיה יוסף מחה תמחה'. החלום החזיר אותו שלושים שנה אחורה, אז היה אמריקאי המשתייך לחוגים קיצוניים המתנגדים נחרצות לציונות, והוא בא לארץ ללמוד ומצא פה חברים טובים לעשות בלאגן מכל מה שנודף רק ריח ציונות. כשהגיע חג הפורים הם שתו שרו ושמחו ושרו את השיר מחה תמחה את זכר עמלק ובמקום עמלק שר על השולחן במקום את השם עמלק רח"ל אמר את שמו של מרן". 

"הוא מבחינתו לא זכר את זה וגם עבורו זה לא היה עבירה, פתאום בחלום הזה הוא רואה את ראשי התיבות שהחזירו אותו שלושים שנה אחורה, הוא קם בבוקר כולו נרעש מהחלום וצלצל לאחד הרבנים לדעת מה לעשות, דבר ראשון אמר לו הרב, סור מרע לא כל מה שאתה חושב זה מוכרח להיות דבר ראשון תשתוק. דבר שני תעלה לקברו עם עשרה אנשים כמו שההלכה מורה ותבקש מחילה, אותו אדם שלא יכל להגיע בגלל הקורונה שלח את הרב שייקח עשרה אנשים בתשלום ועשה תפילה מרחוק וישב בביתו דרך הטלפון וחלץ את נעליו, ישב על הרצפה וביקש בבכיות נוראיות מחילה חטאתי לאלוקי ישראל ולמרן, ודבר שלישי תעשה טוב, איפה שאתה יודע שחסר את ספריו של מרן הרב עובדיה תתרום לשם וילמדו את ההלכות לעילוי נשמתו ויהיה לך לכפרה".

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף הגיב לסיפור בתחילת השיעור ואמר: "זה סיפור מדהים, רואים שהקב"ה ארך אפיים חיכה שלושים שנה שיחזור בתשובה, משלא חזר בתשובה קיבל כאבים עד שביקש סליחה והכל עבר לו, כמה צריך להיזהר בכבוד חכמים, כל המבזה תלמיד חכם אין לו רפואה למכתו. זה נורא ואיום יהיה חולה ואין רפואה למכתו, צריך להיזהר בדברים האלה".   

הרב שלמה לוינשטיין הרב יצחק יוסף הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד