י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקרה חמור

רופאה קראה למפגינים להשאיר את הטלפון בבית

רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, קראה אתמול למפגינים בכיכר רבין להשאיר את הטלפונים הניידים בבית על מנת שיוכלו להתחמק מאיכוני השב"כ. לאחר המעשה התנצלה על הדברים. פנייה לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה: "אבקש שתבחן את התנהלותה של פרופסור שאקו לוי בהקדם האפשרי בהתאם לשיקול דעתך המקצועי"

רופאה קראה למפגינים להשאיר את הטלפון בבית
אדלשטיין בבית החולים סורוקה צילום: באדיבות המצלם

פרופסור רותי שאקו לוי, רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע ויו"ר איגוד הפתולוגי בישראל, קראה אתמול למפגינים בכיכר רבין להשאיר את הטלפונים הניידים בבית, על מנת שיוכלו להתחמק מאיכוני השב"כ. הפוסט המדובר נכתב בקבוצת פייסבוק "מחליפים את השלטון עם יש עתיד", ובו כתבה פרופ' שאקו לוי כי "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד, שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית". נציין כי לאחר מעשה היא התנצלה על הדברים.

ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף, פנה לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד"ר בעז לב, וכתב כי "שר הבריאות יולי אדלשטיין מודע לקושי הרב העומד בפני בעלי העסקים נוכח החלטת הממשלה לצמצום משמעותי של ההתקהלויות במסעדות ועל סגירת ענפים אחרים. השר מזדהה לחלוטין עם דרישת בעלי העסקים לפיצוי הולם ממשרד האוצר נוכח הפגיעה הקשה בפרנסתם". 

עם זאת כותב ראש המטה: "בד בבד חשוב לזכור כי התקהלות המונית טומנת בחובה כנה לשלום הציבור - בראש ובראשונה שלומם של המפגינים ובהמשך לכך גם של הסובבים אותם". 

הוא הסב את תושמת ליבו לדבריה של לוי כי "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית!". 

"המצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע שיסייע, לכאורה, להתחמק מבידוד הוא לא מתקבל על הדעת. נוכח האמור אבקש שתבחן את התנהלותה של פרופסור שאקו לוי בהקדם האפשרי בהתאם לשיקול דעתך המקצועי", סיים צורף את פנייתו. 

קורונה בית החולים סורוקה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד