י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בחסידות

הגאון מגור: רבי אברהם מרדכי איזבי זצ"ל

אבל בחסידות גור עם היוודע דבר פטירתו של 'הגאון' רבי אברהם מרדכי איזבי זצ"ל, מראשי ישיבת גור בעיר אשדוד, שהלך לעולמו לאחר שנים של סבל וייסורים 

הגאון מגור: רבי אברהם מרדכי איזבי זצ"ל
הגאון רבי אברהם מרדכי איזבי זצ"ל צילום: ארכיון רש"י

ברוך דיין האמת: הערב (ראשון) הסתלק לגנזי מרומים הגה"ח רבי אברהם מרדכי איזבי זצ"ל מירושלים. מגדולי תלמידי החכמים שבדור. מראשי ישיבת בית ישראל גור באשדוד שסבל ייסורים רבים בשנים האחרונות והוא בן 79 בפטירתו.

רבי אברהם מרדכי זצ"ל נולד בארה"ב למשפחת איזבי. סבו היה מחסידי הרבי ה'שפת אמת' זי"ע, הוא נסע להתגורר בארה"ב בעצת רבו ושמר כל ימיו על גחלת התורה והחסידות גם בארה"ב של הימים ההם.

הגרא"מ נודע כאחד מגדולי תלמידי החכמים בחצר הקודש גור וזכה לקרבה יתירה מרבוה"ק. רבותיו ראו בו דוגמא וסמל של שקיעות בתורה עד כלות.

היה מתמיד עצום שיגע בתורה ועם כינון והקמת הישיבה הגדולה בית ישראל גור באשדוד, בחר בו הרבי ה'לב שמחה' כמגיד שיעורים וכר"מ.

במשך השנים העמיד מאות תלמידים לתורה וליראת שמים.

לפני כעשור חלה באלצהיימר והסיפור הכי ידוע קרה ביום חתונת נכדו. משפחתו המסורה ביקשה להקל עליו ולהביאו לחתונה, הם רכשו עבורו כדור מיוחד במחיר רב שמאפס את המוח ומרענן את זיכרון האדם.

הגרא"מ בלע את הכדור ואט אט שבה אליו צלילות דעתו. הוא נטל את ספריו וירד לבית הכנסת הסמוך לביתו והתרפק על התורה אליה היה כה מחובר ואליה כה התגעגע.

כשהגיע עת החופה מיהרו בני המשפחה לקרוא לו שיצטרף לחתונה. אך הוא התנגד ולפליאת בני המשפחה אמר: "עד שאני כבר לומד אתם רוצים להפריע לי? ונשאר ללמוד כל אותו הלילה בשקידה עצומה עד ששבו בני המשפחה מהחתונה".

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ומשפחתו. בין בניו הוא הגאון החסיד רבי יחזקאל אהרן הכהן איזבי, הזקוק לרפואה שלמה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הגרא"מ איזבי זצ"ל עם הרבי הפני מנחם מגור זצ"ל בביקורו בישיבה

חסידות גור הרב אברהם מרדכי איזבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד