י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קברו של המהר"ם מרוטנבורג חולל

תמהונית התיזה צבע כחול על קברים בבית העלמין

עשרות קברים יהודיים ומצבות חוללו בבית העלמין היהודי העתיק בעיר וורמס המפורסמת יותר בשם 'וורמייזא', בה התגוררו רש"י. אחד הקברים שחוללו הינו קברו של המהר"ם מרוטנבורג זי"ע • "אנו עדים ולא בפעם הראשונה לחילול בתי עלמין בגרמניה" • לאחר בירור התגלה כי מדובר בתמהונית ולא במקרה אנטישמי

תמהונית התיזה צבע כחול על קברים בבית העלמין
הקברים שחוללו צילום: צילום מסך

מתפללים שעלו אתמול להתפלל על ציוניהם של המהרם מרוטנברג וגדולי תבל הקבורים בבית העלמין בוורמס גילו להפתעתם כי על הקברים הותז צבע כחול.

יו"ר רבני גרמניה סגן יו"ר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ רבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל שהוזעק לטפל בחילול אומר כי "מבירור שערכתי עולה כי מדובר בתמהונית על גבול אי שפיות שנמלטה מאישפוז וצבעה בכחול כל מה שנקרה בדרכה".

קצין בכיר ממשטרת ריינפאלץ הממונה על אבטחת המוסדות היהודים יויכים כריסטוף הודיע להרב מנחם ברומר העושה ימים ולילות למען בתי העלמין כי התמהונית נתפסה על חם עם ספריי הצבע בידה והיא נמצאת כעת במעצר בית מפוקח.

בית העלמין נסגר עד ליום חמישי הקרוב. במהלך הימים הללו ייצא צוות של החברה לשימור אתרים היסטוריים בגרמניה כדי להסיר את הצבע מהמצבות העתיקות בצורה שלא תהרוס את האותנטיות.

גב׳ סטלה שינדלר לשעבר ראש הקהילה של חבל ריינפאלץ אמרה כי בכוונת הרשויות לסגור את ביהע כפי שנעשה במקומות נוספים ברחבי גרמניה. אפשר יהיה לתאם את הביקור ולהיכנס רק באמצעות הממונים על המקום.

הרב אפל הוסיף כי "לצערי מקרי האנטישמיות אמנם רבים בגרמניה וכוחות הביטחון וביטחון הקהילות עושים כל אשר לאל ידם למען בטחון היהודים אולם במקרה זה מדובר במעשה בודד של אשה תמהונית ואין מדובר במעשה אנטישמיות".

יועץ התקשורת של הועידה ודוברה משה פרידמן אמר "אני ממליץ להבא לכל מי שחפץ לשלוח הודעות דרמטיות לתקשורת לברר לפחות קודם את הפרטים ואם בידו לעשות אכן בעניין, מלבד הצהרות דקרלטיביות, הרי הוא מבורך".

חילול קברים אנטישמיות בגרמניה הרב מנחם מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד