ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
זה מוכיח את עצמו

הקהילה היהודית במקסיקו הקימה אוטונומיה והסתגרה מפני הנגיף

מאז פורים מוסדות הקהילה היהודית במקסיקו המונה כ-50 אלף יהודים סגורים ומסוגרים, כולל בתי הכנסת. הלימודים מתבצעים וירטואלית והסגר העצמאי שנמשך ברציפות מאז - הוכיח את עצמו. עשרה קשישים מבני הקהילה נפטרו מהנגיף, מתוך 633 שנדבקו בו

הקהילה היהודית במקסיקו הקימה אוטונומיה והסתגרה מפני הנגיף
עוטה מסכה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מניין נפטרים נספו במגיפה למגינת כל לב מקרב הקהילה היהודית במקסיקו מוכת הקורונה, ו-633 יהודים נמצאו חיוביים עד-כה, כך עולה מנתוני הקהילה היהודית שלקחה את איום הקורונה ברצינות מהרגע שהתגלה היהודי הראשון שנדבק בנגיף – למחרת פורים, מאז הכל סגור ומסוגר.

הנוכחות היהודית במקסיקו היא סיפור עתיק יומין - כבר לפני 195 שנה היגרו יהודים מאירופה למקסיקו. לאורך 200 השנים האחרונות, הנוכחות היהודית במדינה התגברה, והקהילה היהודית מונה כיום כ-50,000 יהודים, שמאוגדים כולם תחת וועד, שהוא גם הגוף שלקח אחריות בניהול הקהילה בעת מגיפת הקורונה.

ה'וועד המרכזי של הקהילה היהודי של מקסיקו' פועל כמעט 80 שנה, כנציגן הרשמי של שתי הקהילות האשכנזית והספרדית שחיות באחווה נדירה - מול השלטונות. הוועד עוסק גם בעניינים הנוגעים בביטחון היהודים, וכאמור כעת גם בבריאות.

הזהירות, וניהול הטיפול באירוע באמצעות דשבורד (לוח בקרה) ייחודי, בשקיפות לציבור על מספרי הנדבקים ולמידע רלוונטי לקהילה היהודית - הביאו לתוצאה מפתיעה, בחסדי שמים. בעוד המגיפה משתוללת מסביב, בקהילה נדבקו עד עתה כ-600 יהודים, ועשרה קשישים נספו במגיפה למגינת כל לב. כל נשמה של יהודי היא עולם שלם, אך במספרי המגיפה, מדובר בהצלחה במניעת ההתפשטות, בפרט במקסיקו מוכת הקורונה.

בנקודה המרכזית של חינוך הילדים, נערכו במקסיקו סיטי בצורה מהירה ומושלמת. כל הילדים חוברו למערכת שיעורים דיגיטלית, אחר אישור והדרכת הרב שמואל קמינצקי, נשיא המוסדות. 400 תלמידים ותלמידות קיבלו מערכת ממוחשבת ייחודית, בה יש להם אפשרות אחת בלבד - להתחבר לכיתת הלימוד הווירטואלית.

הרב דוידזאהן מראשי הקהילה אומר ל'יתד נאמן' על הרמזור שמופעל בדשבורד הקהילתי. "הרמזור מזהיר אותנו בני הקהילה ממצב המגיפה ברחוב, לצערנו הנתונים הרשמיים שמפורסמים לציבור אינם משקפים נכונה את המצב האמיתי ואנחנו מוזהרים עדיין לא לצאת לרחוב – הרמזור מראה על הנורה האדומה".

"בתי הכנסת עדיין סגורים, גם מנייני חצרות אנחנו לא עושים – שומרים על עצמנו מכל משמר ובחסדי שמים ניתן לראות שהסגר העצמי עמד לנו מול המגיפה הנוראה המשתוללת בחוצות מקסיקו".

על פי משרד הבריאות במקסיקו במהלך השבת האחרונה אובחנו 6,094 נדבקים חדשים בנגיף קורונה, לעומת 6,891 ביממה שלפני כן. מניין הנדבקים מתחילת המגפה עלה ל-295,268 אזרחים.

באותה יממה מתו במקסיקו 539 חולי קורונה, 665 ניספו ביממה שלפני כן. מניין המתים הכולל במקסיקו עומד על 34,730 בני אדם.

קורונה מקסיקו הקהילה היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד