י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"היכן היו החרדים עד עכשיו?", שאל פואד

בנימין בן אליעזר: "במקום הפגנה אלימה, היה מוטב לחפש דרך לשלב את המפגינים בעבודה". מנכ"לית אינטל-ישראל: "נעבוד איך שצריך, כמה שצריך ומתי שצריך כדי לעמוד בהתחייבויות"

צילום: אחמד גראבלי
צילום: אחמד גראבלי

מה שהתחיל כ'בדיחה' כאן באתר 'חדרי חרדים', הפך הערב בעיניו של שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ל'הצעה רצינית', שהועלתה על ידו במהלך דברים שנשא בחנוכת המפעל החדש של 'אינטל' בירושלים.

"במקום הפגנה אלימה, היה מוטב לחפש דרך לשלב את המפגינים בעבודה" - הציע השר בן אליעזר, והוסיף בדבריו 'הצעת שוחד', בנוסף לחיזוק ידיה של החברה לעבור על 'חוק העבודה והמנוחה' בשבת, שמשרדו אחראי על אכיפתו.

במקום לשאול את אנשי משרדו היכן הם היו בעבר, ומדוע לא אכפו את החוק על חברת 'אינטל', הפנה שר התמ"ת בן אליעזר באותו מעמד את השאלה אל הציבור החרדי: "היכן היו החרדים עד עכשיו" - שאל. "החברה פועלת בסופי השבוע בירושלים כבר שנים רבות ומי שנדמה לו שבאלימות יפתור את הבעיה - טועה. מי שנדמה לו שהממשלה הזו תשלים עם התפרעויות כאלה וונדליזם כזה, גם הוא טועה".

אחרי שמנהלי 'אינטל' תקפו בתקשורת את ראש עיירית ירושלים, ניר ברקת, על שלא התערב בפרשת חילולי השבת באינטל, ובמתח שנוצר בין הציבור החרדי והחברה, מצא גם ברקת לנכון להתייחס בטקס לנושא, והבהיר ונתן לחברה את גיבויו ותמיכתו. ברקת הציג את עצמו כמי, שלמרות פתיחת חניון 'קרתא' הוא "חסיד של הסטטוס קוו והדו קיום בבירה", והביע את תקוותו כי הצדדים יגיעו להבנה.

מי שלא גילתה שום סימנים של נכונות להגיע להבנות כלשהן היא מנכ"לית אינטל-ישראל, מקסין פרסברג. היא תלתה את מדיניותה של 'אינטל' בנושא שעות וימי עבודה בעילה של 'תחרותיות' והכריזה בהתרסה: "נעבוד איך שצריך, כמה שצריך ומתי שצריך כדי לעמוד בהתחייבויות".

לההתחייבות החוקית לשעות העבודה והמנוחה לא התייחסה המנכ"לית בדבריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד