1. עמוד הבית
  2. חדשות
  3. חדשות חו"ל

הנשיא שהבטיח לא להחזיר רכוש יהודי ניצח בהפרש זעום

נשיא פולין המכהן שהשתמש במוטיבים אנטישמיים במהלך קמפיין הבחירות שלו גבר על יריבו הפוליטי וניצח אותו ברוב זעום

יענקי פרבר, כ"א תמוז תש"פ 13/07/2020 13:21
תגיות:

ניהל קמפיין שנאה נשיא פולין אנדז'יי דודה נשיא פולין אנדז'יי דודה צילום: פלאש 90

אנדז'יי דודה, נשיא פולין המכהן, ניצח בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) בפולין. הנשיא ניצח ברוב זעום את יריבו הפוליטי, רפאל צ'אסקובסקי, מי שמכהן כראש העיר של וורשא.

הקמפיין של הנשיא הנבחר היה מלא בפרסומים אנטי יהודיים, ותאגיד השידור הפולני שיתף פעולה עם הנשיא המכהן בקמפיין 'שנאה' במירוץ לנשיאות.

מהדיווחים בכלי התקשורת במדינה עולה כי דודה ניצח הבוקר (שני) עם 51.2% מהקולות, זאת על פי תוצאות לא רשמיות מהקלפיות, אך כמעט כל הקלפיות נספרו. דודה גרף יותר מ-10.4 מיליון קולות, לעומת יריבו צ׳אסקובסקי, שהשיג יותר מ-9.9 מיליון קולות.

דודה לא המתין לתוצאות האמת ובנאום שנשא כבר הודה לפולנים וטען כי הוא המנצח בבחירות. יצוין כי שיעור ההצבעה עמד על 68.12 אחוזים.

שגריר ישראל לשעבר בוורשה, צבי רבנר, סיפר בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב', כי "ניצחונו של אנדז'יי דודה מבטיח שההגבלות על מערכת המשפט ורשות השידור הממלכתית ימשיכו. וכן גם מבטיח את המשך ההתנגשות עם האיחוד האירופי".

אנטוניה ימין, כתבת כאן 11 באירופה, מציינת כי דודה מנהיג קו לאומני שהולך יד ביד עם מפלגת השלטון, הרוצה להעמיק את אחיזתה במערכת המשפט הפולנית, זאת בניגוד לעמדת האיחוד האירופי.

מנגד צ׳אסקובסקי, ראש עיריית וורשה, מנהיג קו ליברלי, והבטיח כי אם ינצח ישתמש בזכות הווטו שניתנת לנשיא כדי לעצור חוקים שיפגעו בדמוקרטיה.

בתוך כך, קבוצות יהודיות בפולין מתחו ביקורת על השידור הציבורי של פולין ביום שישי האחרון ועל כך שלקחה חלק בקמפיין השנאה במירוץ בחירות לנשיאות, בו התמודד הנשיא המכהן אנדז'יי דודה.

במרכז AJC באירופה דיברו ביום חמישי האחרון על שיח אנטי יהודי בתכנית הדגל של הטלוויזיה הפולנית TVP ששודרה בנוגע למועמד האופוזיציה לנשיאות, רפאל טרזקובסקי. 

בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס נמסר מארגון ה-AJC, כי הם נדהמו מהשימוש בטלוויזיה הציבורית הפולנית ב"מונחים אנטישמיים".

"זה דבר אחד כשמסרים כאלה מופצים על ידי קבוצות ימניות קיצוניות. אבל זה שונה לגמרי כשזה נעשה על ידי טלוויזיה ממלכתית הממומנת בכספי משלמי המסים", נכתב.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;