י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נחבל קשות"

האב החרדי מעד מהסירה ויפוצה ב-172,500 ש"ח

חברת השיט של פארק הירקון תפצה חרדי בן 56, אב לתשעה ילדים, תושב אזור המרכז שבעקבות מחדל, מעד מהסירה בה שט ונחבל קשות, בסכום חריג של 172,500 שקלים בגין הנזקים שנגרמו לו

האב החרדי מעד מהסירה ויפוצה ב-172,500 ש"ח
בין הזמנים בגני יהושע צילום: שוקי לרר

ב-8 לאפריל 2018 בילה אב חרדי לתשעה ילדים, בשייט בפארק גני יהושוע. בסביבות השעה 21:00, כאשר ירד מהסירה הלא יציבה שהטלטלה על פני המים, נתקל בעמוד שהוצב בנקודת הירידה מהסירה והפריע לו לרדת. בניסיון לעקוף את העמוד הניצב מולו, איבד את שיווי משקלו, החליק על הרצפה שהייתה רטובה, ונחבל בעוצמה רבה.

כפי שניתן היה להתרשם מהתמונות שנלקחו מהמקום, התאונה אירעה בשעות הערב החשוכות, בסביבה רטובה ומחליקה, בה מוצב עמוד החוסם את מעבר הירידה מהסירה. בנוסף, מסיבה שאינה ברורה, בעת הירידה מהסירה המיטלטלת, לא היה במקום כל מעקה או עוגן יציב אחר להישען עליו.

"אין ספק שהקפדה על נהלי בטיחות בסיסיים, הייתה יכולה למנוע את התאונה הקשה והמצערת", אומר עו"ד עמיקם חרל"פ, מומחה לתביעות נזיקין, ביטוח ורשלנות רפואית, שמייצג את התובע. "חברת השייט של פארק הירקון לא דאגה למעבר פנוי ויציב שיאפשר הליכה בטוחה ותקינה להולכי רגל היוצאים מהסירה, שהיה יכול למנוע את התאונה. שביל מסודר שהיה מאפשר לנפגע לעלות על המזח בקלות ולהימנע מן הנפילה.

עו"ד עמיקם חרל"פ המייצג את התובע. צילום: באדיבות המצלם

מתמונות ממקום התאונה ניתן לראות את העמוד המפריע למעבר חלק, ואת הרטיבות הרבה שבאזור המזח, שמגבירה משמעותית את הסיכויים להחליק ולהיפגע. ברור לחלוטין שבייבוש המזח, בפינויו מהעמודים המפריעים למעבר, ובהצבת מעקה בטיחות להיאחזות והישענות, ניתן היה למנוע את ההחלקה שהובילה לתאונה המצערת".

הפיצוי הגבוה שניתן במסגרת הסכם פשרה קשור גם לנזק המשמעותי שנגרם לנפגע. "בעקבות התאונה השתנו חיי של הנפגע ללא היכר. משרתו שונתה עקב התאונה וגם שכרו ירד משמעותית, למרות היותו אב ל-9 ילדים", מסביר עו"ד עמיקם חרל"פ. "כמו כן, הוא נאלץ לעבור לגור אצל הוריו לתקופה ממושכת, כדי שיסעדו אותו בזמן שאישתו נאלצה לצאת לעבוד".

אז אם אתם מתכננים לנצל את חופשת הקיץ לשיט מהנה עם הילדים, בידקו היטב אם מתקיימים במקום נהלי בטיחות בסיסיים – האם רצפת המזח יבשה, האם קיים מעקה בטיחות שמאפשר להיכנס ולצאת מהסירה בבטחה, האם שביל ההליכה ישר, פנוי ויציב, וללא אבנים, סלעים ומהמורות. ובעיקר, הקפידו לפתוח "שבע עיניים" על ילדכם, וסייעו להם בכניסה והיציאה מהסירה, כדי למנוע חלילה את התאונה הבאה.

פציעה פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד