י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גוזרים לי את החליפה מכל הצדדים"

פרסום ראשון • אדלשטיין במתקפה על אייכלר: "כמו פרופסור לס"

בדיון שהתקיים הבוקר בין נציגי הסיעות החרדיות לבין רה"מ והשרים אדלשטיין ואוחנה, יצא שר הבריאות במתקפה על הקריאות ברחוב החרדי כנגד הסגר ותקף את ח"כ אייכלר: "דעתך לא התקבלה, זה לא אומר שאתה יכול לקרוא לכולם לפרוש מהממשלה. בוא נהיה פרופסור לס וגמרנו"

פרסום ראשון • אדלשטיין במתקפה על אייכלר: "כמו פרופסור לס"
אדלשטיין ואייכלר צילום: פלאש 90

במסגרת הדיון שהתנהל הבוקר (שני) בין נציגי הסיעות החרדיות לבין ראש הממשלה והשרים יולי אדלשטיין והשר אמיר אוחנה, יצא שר הבריאות יולי אדלשטיין במתקפה כנגד הנציגים החרדים ותקף אף את חבר הכנסת ישראל אייכלר שהציע לפרוש מהממשלה באופן זמני.

השר אדלשטיין אמר לנציגי סיעת יהדות התורה, "אחרי הסיפור של האזורים המוגבלים לפני שבועיים נתתי הנחיה למנכ״ל המשרד כי אני לא מכריז על אזור מוגבל לפיקוד העורף בלי שיש פינוי למלוניות". הוא ציין כי "אנחנו פה בחוג משפחתי", ותקף, "חלק גדול מהחולים לא מעוניינים בשום צורה להתפנות, אמצעי הלחץ גם בתוך הקהילה לא תמיד עובדים".

בשלב הזה עבר השר אדלשטיין לתקוף את התגובה לקריאה לפרוש מהממשלה, ואמר "חשוב להבין שגם דעתי הרבה פעמים לא מתקבלת בישיבות הממשלה", אבל "אני לא מוציא הודעה שאני יוצא מכאן שאני פורש מהממשלה, הרב אייכלר דיברתי איתך כמה פעמים, עם משה ליאון דיברתי ודעתך לצערי לא התקבלה זה לא אומר שאתה צריך להוציא הודעה שאתה קורא לכולם לפרוש מהממשלה. זה לא סוג השיח".

אייכלר ניסה להצטדק והשיב לאדלשטיין "אמרתי זמני עד שיוסר הסגר". אך השר אדלשטיין הוסיף: "זה לא משנה, אני אומר שיש אחריות משותפת על כולם", בנוסף הוא האשים את החרדים שטענו לדבריו כי "סגר לא טוב, בתי כנסת לא לסגור, ישיבות גם לא טוב לסגור - חברים בואו נגיד כמו פרופסור לס וגמרנו את הסיפור" עוד הוסיף "כל אחד שמתנגד שימצא אלטרנטיבה".

בסביבתו של ח"כ אייכלר אומרים: אייכלר ואדלשטיין חברים הכי טובים מזה שנים ונשארו חברים טובים. אדלשטיין לא נזף, ואייכלר לא ננזף. מה שהיה: אייכלר הזכיר שפנה לשרים לפני הסגר וביקש בשם עיריית ירושלים לפנות את החולים למלוניות ולא נענה. ואדלשטיין אמר "גם לי מקצצים ברעיונות, גוזרים לי את החליפה מכל הצדדים ואני לא מאיים בפרישה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר בדיון: "ליבי עם האוכלוסיה החרדית, היא קרובה אלי ואני רואה ושומע את הזעקה, פניתי לפיקוד המשטרה האם נרשמים יותר דוחות לאוכלוסיה החרדית . ההתרשמות היא שהפוך, כי דווקא האוכלוסיה החרדית הפנימה טוב יותר מהאוכלוסיה הלא חרדית".

הוא הוסיף כי "מי שראה את ההפגנה אתמול, ראה את המשטרה יותר מאופקת הם חטפו טיטולים וביצים ונאמות של ׳נאצי׳ והגיבו באיפוק". בתגובה אמר ליצמן כי מדובר בנערי שוליים וכי הם לא מתוך השכונה, תוך כדי שהוא אומר לשר אוחנה "הם נטפלים אלי יותר ממך".

 

ישראל אייכלר יולי אדלשטיין קורונה סגר בירושלים ביבי נתניהו הסיעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד