בשנים האחרונות הפכו כאבי הברכיים למגפה של ממש. אם בעבר היינו רגילים לראות את בני הגיל השלישי כיחידים הסובלים מהם, היום יותר ויותר צעירים מפתחים מסיבות שונות כאבים במפרק הברך שמשבשים לחלוטין את חייהם. כאבי הברכיים עלולים להגרם ממספר רב של גורמים כמו גיל, דלקות פרקים או עומס הנוצר על המפרק. אך 3 הגורמים המרכזיים לכאבי הברכיים הם קרע ברצועות הצולבות, קרע במיניסקוס וכמובן, שחיקת הסחוסים.

כל אחד מהגורמים לכאבי הברכיים עלול להביא את הסובלים לפגיעה קשה באיכות החיים ובהתנהלות היום יומית. מטופלים רבים מדווחים על קושי בעמידה ממושכת, בטיפוס מדרגות ואפילו בקימה מישיבה. כאבי הברכיים מגבילים אותנו ומקשים עלינו בביצוע פעולות שעד לא מזמן נראו לנו פשוטות ואנחנו מוכנים לעשות הכל כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר לכאבים.

3 גורמים מרכזיים:

1. שחיקת סחוס- על מנת להבין כיצד שחיקת סחוס קורת, חושב להבין כי במפרקים בגופנו מתקיים איזון תהליכי בין הרס של תאי סחוס קיימים לבין תהליכי יצירה של תאים חדשים. אך עם השנים, בעקבות פציעה, עומס, גיל ומחלות ניווניות, נפגם האיזון בין תהליכי הבנייה וההרס, דבר הגורם לשינוי במבנה הסחוס ולעיתים לשחיקתו.

2. קרע במינסקוס- המיניסקוס (סהרון בעברית) הוא סחוס סיבי הדומה לזה הקיים בדיסקים הממוקמים בין חוליות הגב, בעל מבנה של חצי סהר. הוא ממוקם בתוך מפרק הברך בין עצם הירך לעצם השוק. המיניסקוס משפיע רבות על תנועת הברך במצבים של עמידה, הליכה ופעילות ספורטיבית כמו ריצה, קפיצה ושינוי כיוונים מהירים. כאשר המיניסקוס תקין, הוא מייצב, בולם זעזועים ומאפשר תנועה תקינה של מפרק הברך.

המיניסקוס יכול להיקרע במלואו או באופן חלקי, כאשר הפגיעה השכיחה יותר היא בחלקו החיצוני של המיניסקוס.לקרע בחלקו הפנימי של המיניסקוס לוקח זמן רב יותר להחלים זאת בעקבות חוסר באספקת דם למקום.

3. קרע ברצועות בברך- קרע חלקי או מלא של אחת הרצועות נחשב לאחת מהפציעות הנפוצות בקרוב ספורטאים. ברוב המקרים הקרע ברצועה בברך נגרם כתוצאה מסיבוב של הרגל במקום בעת נשיאת משקל, שינויי כיוון פתאומי, חבלה ישירה כמו בעיטה לאזור הברך, בלימה פתאומית נחיתה לא טובה מקפיצה ואפילו מתאונה. קרע ברצועה הקדמית עלול לגרום לכאב חמור למטופל, לנפיחות בקדמת הברך, לתחושת חוסר יציבות והחלקה של המפרק בנשיאת משקל על הרגל.

כל אחד מהגורמים הנ"ל עלול להיות מושפע מחבלה, מעומס יתר על המפרק, מגיל או ממשקל עודף. ידוע שנשים בהריון נוטות לסבול מכאבי ברכיים בחודשי ההריון המתקדמים בעקבות הגדלת העומס הנוצר על המפרק במהלך ההריון. לכן, אין זה מפתיע שלמעלה 80% מהאוכלוסיה סובלים מכאבי ברכיים במהלך חייהם, אשר נגרמים מסיבות שונות.

8 דקות פעמיים ביום

אלמוג החל לטפל בעצמו במכשיר הבי קיור לייזר בבית, 8 דקות על כל נקודת טיפול בברך, פעמיים ביום על פי פרוטוקול הטיפול. ” תוך כמה ימים הרגשתי שיפור משמעותי והיום חזרתי סוף סוף לשחק”. אלמוג טיפל בברך בעזרת מכשיר הבי קיור לייזר, בלי לצאת מהבית.

הבי קיור לייזר הוא מכשיר רפואי לשימוש ביתי הפועל בטכנולוגיית הלייזר הרך לטיפול בכאבים, דלקות פצעים ופציעות ספורט. שימוש במכשיר הבי קיור לייזר מעורר תהליכים ביוסטמולנטים בגוף ומזרז את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף במקביל לשיכוך הכאבים. לא בכדי נבחר הבי קיור לייזר להיות המכשיר הרשמי של הנבחרת האולימפית של ישראל.

היתרון הגדול של הבי קיור לייזר הוא שהטיפול במכשיר הוא טבעי לא פולשני וללא תופעות לוואי כלל. לכן, אין זה מפתיע שהיום כבר למעלה מ-150 אלף משתמשים בארץ נהנים מיכולותיו של הבי קיור לייזר.

משמש את בכירי הרופאים בארץ

לא רק המטופלים גם הממסד הרפואי לא נותר אדיש ליעילותו של הבי-קיור לייזר, המבוסס על טכנולוגיה מהפכנית עם פטנט כחול לבן. המכשיר נמצא בשימוש של בכירי הרופאים במחלקות הכאב בבתי החולים הדסה, רמב”ם, שיבא, תל השומר , וכן נבחר בפעם השנייה ברציפות ללוות את ספורטאי המשלחת האולימפית של ישראל לטוקיו 2020. המכשיר החדשני מסייע לא רק לישראלים, הוא מיוצא לאוסטרליה, דרום אפריקה, מדינות רבות באירופה, קנדה ועוד.