י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יהדות התורה במתקפה על רה"מ

גפני: יש כעס על נתניהו, התמיכה בו מוטלת בספק; פרוש: לא השתכנעתי

באופן חריג סיעת יהדות התורה נפתחה היום בהצהרות לתקשורת במהלכה יצאו חלק מחברי הכנסת במתקפה כנגד ראש הממשלה על התנהלות הממשלה בנגיף הקורונה וההשלכות על המגזר החרדי • "לא בטוח שנמשיך לתמוך בו, עולם התורה בלי פרנסה" • צפו בישיבת סיעת יהדוה"ת

גפני: יש כעס על נתניהו, התמיכה בו מוטלת בספק; פרוש: לא השתכנעתי
ישיבת הסיעה המיוחדת של יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

בפתח ישיבת הסיעה החריגה, יצאו היום (שני) חלק מחברי סיעת יהדות התורה במתקפה על התנהלות הממשלה והעומד בראשה, בכל הנוגע להטלת המגבלות על האזורים החרדים והתנהלות הממשלה, חבר הכנסת גפני העלה את נושא תקציב הישיבות שנמצא בשפל וסגן השר מאיר פרוש טען כי לא השתכנע לאחר הפגישה עם ראש הממשלה הבוקר.

חבר הכנסת גפני אמר: "המציאות הזאת שיש מקרים בודדים שבהם יש ממשק ציבורי בין הציבור החרדי לציבור החילוני שהוא נתקל במערכות השלטון באופן כל כך מידיי במחלת הקורנה, והניסיון הזה של הממשק בין השלטון לציבור החרדי נכשל כשילון חרוץ, אם אנחנו בוחנים את מה שאנחנו מקבלים, את התגובות מהציבור שלנו, אני לא זוכר 32 שנה תגובות כאלה של כעס. זה מתחיל בסגרים וכל מיני התייחסות שבעיקר נעשים כלפי הציבור החרדי".

"אני גר באיזור חרדי ואין דבר כזה שלא שומרים על כל הכללים״, הוסיף גפני ואמר, "המציאות הזו פוגעת ואי אפשר לתאר כמה, גם בפרנסה של האנשים, המציאות היא מציאות שאי אפשר לתאר אותה", בדבריו הוא גם מאשים את ראש הממשלה, בכך שלטענתו "יש בליבנו גם על ראש הממשלה , אנחנו נמצאים בסכנה בריאותית וכלכלית גדולה וחמורה, צריכים להתעסק בכל מיני דברים כאלה".

גפני התייחס לסערה הפוליטית בשבוע שעבר סביב ההצעה להקמת ועדת חקירה נגד השופטים, ואמר בזעם, "יש את כחול לבן שהם מעמידים את הקואליציה הזאת שאפשר ככה בלי ללכת לבחירות להתנהל ולהמשיך את הדברים, אז הוא (נתניהו א״ק) צריך ללכת לעשות את זה עם סמוטריץ להצביע על דבר שלא נתקלנו בדבר כזה". הוא הוסיף, "יש בליבנו עליו שהוא היה צריך להתחשב גם בנו. בשביל מה צריך את הדבר הזה?", תהה גפני, "למה צריך לעשות דברים שהם פוגעים גם בנו, אנחנו הולכים איתו ותומכים בו כל השנים. לא בטוח שהתמיכה בו תמשיך אחרי מה שקורה עכשיו. הוא צריך לגלות מנהיגות ולהתמקד רק בקורונה ובכלכלה". 

יושב ראש ועדת הכספים גפני התייחס גם למצב תקציב הישיבות ואמר: "יש גם את לומדי התורה, הם סקטור שלא נוגעים בו, עולם התורה יבואו עוד מעט הביתה בלי פרנסה בכלל, האישה נמצאת בסגר בלי עבודה בגלל שהיא נמצאת ברוממה והבעל לא מקבל שום דבר", לטענתו, "המציאות היא שהמשפחה תרעב ללחם ואנחנו לא יכולים לשתוק בדבר הזה" 

סגן השר מאיר פרוש אמר בדבריו: "הציבור מאוד כאוב על מה שהממשלה עושה לו, ישבנו היום אצל ראש הממשלה שעה ארוכה והם דיברו מאוד יפה ודיברו לליבנו וביקשו לומר שלא נחשוב שעושים בדווקא לציבור החרדי, אבל אני לא יכול לומר שהשתכנעתי שמי שבעצם מחליט והחליטו על הסגרים הם יודעים לומר מה ההבדל בין הציבורים אני לא השתכנעתי כי לא נתנו לנו הסברים". 

 

יהדות התורה קורונה משה גפני מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד