כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

החרדים יוצרים 'פוטו מורגנה' בנגב

איך קיבלו המתנגדים להקמת העיר החרדית 'כסיף' 'פריחה' בלב הנגב? • איך השתכנענו שאולמרט והירשנזון היו קרבנות שווא? • וכמה ימים אורך ל'ידיעות' להגיע ל'המודיע'? • טורו של יצחק נחשוני

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



גילה ברעדה

הבוקר, בעודנו מחזיקים בחצי כוס הקפה בידנו האחת, ובשניה מעלעלים בעיתוני היום, נוצר אצלנו בפעם הראשונה במוחש, שימוש מעשי למושג 'חצי הכוס המלאה' שהיה עבורנו ערטילאי במשך שנים ארוכות.

ההתנגדות האמריקנית לאישור בנייתם של 900 דירות ב"התנחלות גילה", התופסת היום את תשומת הלב המרכזית בתקשורת, ומשתלבת היטב עם השלט "נחשון גם לא מגרשים" שאותה תקשורת דאגה שיתנוסס לפחות עוד יום נוסף אחד לעיני כל, היא באמת הזויה ובלתי נתפסת, אבל גם היא יוצרת 'חצי כוס מלאה'...

רק בשביל שראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יכריז בעיתונות היום ש"החוק הישראלי אינו מפלה בין מזרח למערב. הדרישה לעצירת בניה ליהודים בלבד אינה חוקית" - הכל היה כדאי.

לא בטוח שאם היה יודע שההצהרה הזו, שיצאה ממנו בנוגע ל"התנחלות גילה", טובה לחרדים, היה ממהר לשחרר אותה, אבל משהודפסה בעיתונים אנחנו חייבים להפיק ממנה את המרב. אם "הדרישה לעצירת בניה ליהודים בלבד אינה חוקית", בוויכוח המטופש על הבניה ב"התנחלות בגילה", ודאי שהיא אינה חוקית בטפילות המרושעת נגד חרדים ב"התנחלות בקרית יובל", ב"מאחז ברמת אביב", ב"שטח הכבוש שבחריש", ב"וילות של כפר ורדים", ומאתמול גם ב"בהשתלטות החרדית על הנגב".

ממש במקביל לישיבת הוועדה לתכנון ולבניה שאישרה אתמול את פרוייקט 900 הדירות בשכונת גילה בירושלים, על אפה וחמתה של ארה"ב, אושרה גם הקמת העיר החרדית החדשה "כסיף" ליד ערד.

הוועדה ל'נושאי תיכנון עקרוניים' דנה בתוכנית ואישרה אותה ברוב של שבעה נגד שלושה ונמנע אחד.

עוד מוקדם לברך על המוגמר, ואולי משום כך העיתונות החרדית אינה מדווחת היום כלל על הצעד המשמעותי שנעשה לקידום התוכנית, אבל גם באישור הזה די כדי לעורר את הדובים הרעבים לטרף.

הם קיבלו לפתע 'פריחה' בלב הנגב הצחיח.

שנים רבות כל-כך השתוקק ראש הממשלה הראשון שלנו, דוד בן גוריון, להפריח את השממה בנגב, כך שרק הקרחת המבריקה שלו תיזכר לדורות כחלקה. מאז שהוכיח דוגמא אישית, ונקבר ברגבי שדה בוקר היבשים, נטלו על עצמם הרבה שרים את ה'צוואה' שהותיר אחריו, ודאגו שמקורביהם יקבלו משכורות גבוהות כאחראים על ביצוע ה'משימה הלאומית' שהציב בפנינו ה'זקן'.

אבל כלום. תשאלו את סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב (כן, יש דבר כזה), מתי ביקר לאחרונה בתל ערד שעליה מתכוונים להקים את העיר החרדית החדשה.

גם ישוב הבדואים, אהובי נפשו של בן גוריון, בשטחי הנגב ובעיקר בתל שבע הסמוכה לערד, לא הצמיח דבר ולכל היותר זרע זרע של שנאה ליהודים. אפילו העלה הנידף של 'נאמנותם' מפעם נישא ברוח המדברית ונעלם.

וראה זה פלא - רק יצאה התוכנית להקמת העיר החרדית החדשה בצומת תל ערד, שאמורה לשדרג את מטבע ה'ערד' ל...'כסיף', וכבר קמו נציגי ארגוני הסביבה בבוקר, וגילו בחלום ביתם, כמו ב'פוטו מורגנה' שהנגב הוא בעצם...ירוק וצפוף בצמחיה.

אתר ynet מדווח היום כי 'מומחה' בשם ד"ר רון פרומקין, הגיש חוות דעת שהאזור בו מבקשים להקים את העיר "כסיף" נחשב ל"בעל ערכיות אקולוגית ונופית גבוהה במיוחד".

חבל שבן גוריון לא הכיר אותו, אולי היה משנה את תוכניותיו, וגם נקבר בהר הרצל ולא באדמה הקשה והמגרדת של הנגב.

"בחוות הדעת, שהגיעה לידי ynet ופרטיה מתפרסמים כאן לראשונה" - חושפת הכתבת יעל דראל - "כתב פרומקין כי באזור בקעת ערד והשטח הסובב מצוי מגוון חי וצומח רב במיוחד. בשטח תועדו כ-380 מיני צמחים, בהם 24 מינים נדירים ומתוכם כעשרה מינים שנשקפת סכנה להמשך קיומם בישראל. האזור גם משופע במיני בעלי חיים רבים שצפויים להיפגע כתוצאה מהקמת העיר, בהם צבי ארצישראלי וירבוע גדול - מין המצוי בסכנת הכחדה".

חוות הדעת לא הרשימה את הוועדה שדנה אתמול בתוכניות. האמת, אותנו, ואולי עכשיו גם את הקוראים שלנו מתוך הציבור החרדי, היא הצליחה להפחיד. מי ירצה לגור בתוך 'ספארי' שבו מסתובבים להם חופשי בסבך צמחיה עבותה, ירבוע גדול, צבי ארצישראלי ומיני בעלי חיים לא מוכרים, כאילו היה זה 'תיבת נח'? עדיף שימשיכו להסתובב בין רגלי ובתוך אהלי הבדואים.

על פי הכתבה המתפרסמת היום, העיר החרדית החדשה "כסיף" תוקם בצומת תל ערד על שטח של 4,750 דונם והיא תמנה 50 אלף נפש שיגורו בעשרת אלפים יחידות דיור.

המתנגדים שהפסידו אתמול ובגדול, בשלב הראשון של ההצבעה על האישורים, ובהם גם ראש עיריית ערד גדעון בר לב, מתכוונים לעתור לבג"צ כנגד הכוונה להרוס את הנגב הפורח ברגלי 50 אלף חרדים, לובשי שחורים, ולהפוך אותו למה שהוגדר על ידם..."גטו חרדי" שימשוך אוכלוסיה חלשה.

סוף סוף, גם בן גוריון, שבשמו השתמשנו כאן, לא רצה לגדל שערות 'שחורות' על פדחתו – הלא היא הנגב.

אבל היום, מצאנו בחצי הכוס המלאה, את משפט המפתח שעמו ניתן יהיה להתגונן מול המתנגדים. נעלה לדוכן בבית המשפט העליון את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שיאמר רק את מה שאמר לאמריקנים מול טענתם נגד "התנחלות היהודית בגילה": "הדרישה לעצירת הבניה ליהודים בלבד (כמו לחרדים בלבד) היא בלתי חוקית"!...

המערכת שלו נתפסת כתקינה. ליצמןצילום: המערכת שלו נתפסת כתקינה. ליצמן
המערכת שלו נתפסת כתקינה. ליצמן


מדד השחיתות או שחיתות של מדד?

בוקר טוב ישראל, אפשר להחזיר את כדורי ההרגעה למקומם - שום דבר לא צפוי לא קרה הבוקר.

ישראל, שיודעת לשמור על בטחונה, כלכלתה ועל רווחתם של תושביה, שמרה גם על מקומה במדד השחיתות העולמי השנתי המתפרסם היום.

ב-180 מדינות בעולם מתפרסם המדד הזה במקביל. מהנתונים שלו עולה ששוב הבסנו בהערכת השחיתות הציבורית, בקלי קלות ובלא צורך להפעיל כח, את האמירויות הערביות ואת קאטר, ציל'ה ואפילו את אסטוניה.

עולה!

נו טוב, את ברבדוס הדרדסית וקפריסין שכנתנו הקטנטונת, לא חכמה גדולה ל'נצח'.

על פי המתפרסם בעיתוני הבוקר, ניצבת ישראל השנה במקום ה-32 והלא מכובד ברשימת המדינות המושחתות בעולם, והיא מקבלת את הציון 6.1 בסולם השחיתויות. מי שמחפש ניחומים בעקבות התוצאות, יוכל למצוא אותם בחיקן של כל שכנותינו מסביב, שבהן השחיתות גדולה עוד יותר מאצלנו - ירדן הגיעה למקום ה-49, מצרים למקום ה-111 וסוריה למקום ה-126.

שמחת עניים.

הטובה מכולן היא ניו זילנד ובעשיריה הפותחת מדורגות דנמרק, סינגפור, שבדיה, שוויץ, פינלנד, הולנד, אוסטרליה, קנדה ואיסלנד. ארה"ב הוצבה במקום ה-19.

סתם שחיתות.

בשנת 97 עוד זכתה ישראל בציון ה'עובר' 7.97. אבל מאז החלה הידרדרות מהירה במצבה עד שבשנה שעברה כבר הגענו לנקודה הנמוכה ביותר, כלומר הגבוהה ביותר במדד השחיתות, תלוי כמובן איך מסתכלים על זה.

העיתון 'גלובס' מגלה, כי ממצאי הסקר הבינלאומי תואם את ממצאי סקר מדד השחיתות שהוכן לקראת כנס שדרות שהתקיים אתמול. מהסקר עולה ש-67% מהציבור בישראל סבור כי רמת השחיתות הכללית של השלטון גבוהה עד גבוהה מאוד. הגופים הנתפסים כמושחתים ביותר הם המפלגות, הכנסת (אוי ואבוי אני בדיוק בדרך לשם. איזה פחד.) משרדי הממשלה וחברות כח האדם.

צה"ל, מערכת הבטחון, ומערכת הבריאות של סגן השר יעקב ליצמן, נתפסים כבעלי התנהלות יחסית תקינה.

ועכשיו נראה אם 'המבשר' ידווח על ה'מדד'.

ומהו המעשה המושחת ביותר בעיני הנשאלים בישראל? - השימוש בכספי ציבור למטרות אישיות.

מעבר לאחוזי הבהלה ולמספרים המאוד לא מחמיאים, בלשון המעטה ונקיה, יש במדדים האלה כדי לעורר את החשד, שהרחקתו של אהוד אולמרט מלשכת ראש הממשלה, השלכתו של הירשנזון לכלא, ואפילו הסתלקותו של גאיידמק מכאן, היו גם הם מעשי שחיתות לא מוצדקים. עובדה, שלושה מושחתים ידועים הוזזו ממקומם והדבר כלל לא הזיז לטבלת המדדים.

יכול להיות שכבר יש אחרים שמילאו את מקומם?

כמה זמן לוקח להם להעתיק? קורא מעיין בצילום: כמה זמן לוקח להם להעתיק? קורא מעיין ב
כמה זמן לוקח להם להעתיק? קורא מעיין ב'המודיע'. צילום: אלי סגל


הגונב מן הגנב

תזכירו לנו יותר מאוחר לדבר עם מחלקת ההפצה של 'ידיעות אחרונות' על כך שהם שוב מזלזלים בחרדים.

לא יתכן שכתב מכובד כמו 'צבי גורן' (מכירים?) מ'המודיע' יאלץ להמתין יומיים עם מספריים ביד, עד שהוא מקבל את העיתון לידיו.

הפעם, גם לא נקבל את התירוץ שבמחלקת ההפצה חיפשו מעטפה אטומה ללא סימני היכר, כדי שהשכנים לא יזהו את השולח. הזלזול הזה שלהם במנוי החרדי הנאמן, עורר הפעם בעיה הלכתית סבוכה, ועל זה אסור לעבור בשתיקה.

אתם עוד תראו שהמחאה נגד 'אינטל' לא היתה אלא משל, לעומת זו הצפויה ליד מערכת 'ידיעות אחרונות'...

היום, יומיים אחרי שהכתבה המרתקת על ד"ר אהרן אברהם הגר מהודו, שעלה לישראל בעקבות טבח בני הזוג הולצברג הי"ד, התפרסמה ב'ידיעות אחרונות', ויום אחרי שגילינו כאן שהמקור לסיפור ולהתהוותו הוא אהרן גרנות-גרנביץ, הגוראי של עיתון 'משפחה', מתנהג 'המודיע' כמו 'אוטיסט' תקשורתי, ומעתיק את הגרסה השגויה והשערורייתית של 'ידיעות אחרונות' למוסף 'מכל מקום' שלו.

לא שהוא מציין, חלילה, את המקור לידיעה ולתמונה. עד כדי כך הוא עדיין לא השתבש, ובכלל ה'וועדה הרוחנית' של העיתון בוודאי פסקה שבמקרה זה הגונב מן הגנב פטור גם מנתינת 'קרדיט', אבל על פי אי הדיוקים, שכבר עמדנו עליהם במדור הזה אתמול, אין ספק מניין הגיע ה'סקופ' ל'המודיע'.

ולמה אמרנו שה'גזור והדבק' מ'ידיעות אחרונות' עלול לעורר בעיה הלכתית סבוכה?

כי הרופא, אהרן אברהם, טבל אתמול והשלים את תהליך הגיור, ואמש נשא לאשה, כדת משה וישראל את אשתו רות מלכה בשמחה מרגשת במיוחד שהתקיימה במערת המכפלה, ואחר-כך באולם האירועים 'זכות אבות' שבקרית ארבע. על פי 'המודיע', שהעתיק מ'ידיעות אחרונות', החתונה רק תיערך מחר בערב, וביומיים האלה, הם חיים, חלילה, כיהודים, באיסור גמור...

למה? - למה לעשות להם את זה ולפגוע בהינף לא אחראי של מספריים ב'משפחה' - בעיתון 'משפחה' כמובן...

הערה

כבר כמה ימים אנחנו עוקבים אחרי הכתבות הרבות המתפרסמות בעיתונות, ובעיקר החרדית, על זכרם הטהור של ששת עקודי הטבח הנורא שאירע בבית חב"ד במומביי, בדיוק לפני שנה.

רק בעיתון אחד, 'יתד נאמן' , מפגינים גם בענין זה נחישות להפלות בין דם לדם ומתעלמים.

בושה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד