י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"להקל על הבנות"

פרסום ראשון: מחשש לבעיות גיוס, ארבל פונה לגנץ

בנות הסמינרים והבנות הדתיות המבקשות לקבל פטור מגיוס לצה"ל מתקשות לקבל חתימת דיין בשל משבר הקורונה • ח"כ ארבל פנה היום (ב') לשר הביטחון גנץ בדרישה לבחון מחדש את חובת החתימה של הדיינים ולאפשר גם חתימת עו"ד

פרסום ראשון: מחשש לבעיות גיוס, ארבל פונה לגנץ
משה ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בשל מגבלות הקורונה, בנות הסמינרים או הבנות הדתיות שמבקשות לקבל פטור מגיוס לצה״ל נתקלו בבעיה לאחר שהם מתקשות לקבל חתימה של דיין על תצהיר שמוגש לצה"ל לפיה הם לא יכולים להתגייס, כאשר חבר הכנסת משה ארבל דורש לבחון רפורמה בתצהיר או להאריך את מועד הגשת התצהיר.

חבר הכנסת משה ארבל פנה היום (שני) אל שר הביטחון בני גנץ ולשר במשרד הביטחון מיכאל ביטון בדרישה לבחון מחדש את חובת החתימה דווקא על ידי דיינים או שופטים ולאפשר גם לקבל חתימה של עורך דין.

ארבל מציין בפנייתו כי בנות שמבקשות לקבל פטור דתי נתקלות "בכללים מחמירים במיוחד". המיועדות לשרת בצה״ל מתבקשות להצהיר כפי שהנוסח בחוק קובע, בפני שופט או דיין בבית דין רבני דווקא כדי לקבל פטור מחובת שירות ביטחון. "החמרה זו לא נקבעה בשל מומחיותם של שופטים ודיינים בתחומים המוסדרים על-ידי חוק שירות ביטחון, שכן בדומה לכל תצהיר אחר גם במקרה זה הגורם ה"מזהיר" לא נדרש לאמת בעצמו את ההצהרה ותפקידו מסתכם באזהרת המצהיר מראש כי עליו לומר את האמת וכי אם לא יעשה כן ייענש".

המכתב ששלח ח"כ ארבל

"בתקופת משבר הקורונה נקלעו בנות הציבור החרדי והדתי, אשר מטעמי הכרה דתית שהוכרו בחוק מנועות מלשרת בשירות ביטחון, לקושי ממשי לקיים פגישות עם דיינים בבתי דין רבניים כדי להצהיר בפניהם על שמירת כשרות ושבת כמתחייב בחוק. בתי דין רבנים צמצמו את שעות העבודה או את שעות קבלת הקהל ונוצר עומס רב שהקשה על המלש"ביות להחתים על תצהיר ויצר תורים ארוכים והתקהלויות שעשויים להוות סכנה בריאותית בימים אלו", כותב ארבל.

הוא מוסיף ודורש "בנסיבות אלו אבקש כי משרד הביטחון יקדם תקנות, ולו תקנות זמניות, שישוו את מעמדו של התצהיר בדבר טעמי הכרה דתית ליתר התצהירים הניתנים במדינה ויאפשר למלש"ביות להצהיר גם בפני עורכי דין. לכל הפחות, מן הראוי שצה"ל יתחשב במגבלות והקשיים הקיימים בתקופת משבר הקורונה ויאריך את משכי הזמן הניתנים למלש"ביות ליתן תצהיר לאור העומס הרב שנוצר אצל הדיינים הרשאים לחתום על תצהירים אלו".

גיוס בנות סמינרים משה ארבל בני גנץ משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד