ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת סגר כללי? • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה: מודאג מאוד מהעלייה

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, התייחס הערב בהצהרה מיוחדת למצב ההתמודדות עם התפרצות הנגיף וכן על אפשרות של הטלת הגבלות חדשות על האזרחים במסגרת המאבק בקורונה 

מנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה: מודאג מאוד מהעלייה
פרופ' חזי לוי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הזינוק בתחלואה בקורונה בישראל: מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה אמר כי מדינת ישראל נמצאת בגל תחלואה הולך ומתגבר.

הוא פתח ואמר: "אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים ואני מדבר אליכם כרופא. הישמעו להוראות. זאת ערבות הדדית – כולנו צריכים לעטות מסיכה כדי לא לסכן את מי שסביבנו. לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה. אנחנו יכולים יחד להוריד תחלואה ולחיות בצל הקורונה".

פרופסור לוי הוסיף ואמר במסיבת העיתונאים כי במשרדו נמשכים המאמצים למצוא מפקד שינהל את המערכה נגד הקורונה לאחר שאמש כזכור, האלוף במילואים רוני נומה הסיר את מועמדותו. מנכ"ל המשרד הדגיש כי משרדו מנסה להימנע מסגר כללי שיגרור נזקים כלכליים, בריאותיים ונפשיים, ולגבש הגבלות שימנעו התקהלויות הומות אדם.

בתשובה לשאלת 'כאן חדשות' על המחלוקת בעניין הבריכות והמכונים, השיב פרופ' לוי כי משרד הבריאות יכבד את ההחלטה של ועדת הקורונה, למרות שעמדתו היא שיש חשש להדבקה בחדרי כושר, היות ויש שם פעילות אירובית בלי מסכות ורסיסי רוק נפלטים לחלל אוויר ומופצים באמצעות מערכת המיזוג. הוא טען גם כן שיש גם חשש להידבקות בנגיף ממתקני האימון. 

"ראינו בגל הראשון שסגר כללי יישר את העקומה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות והבהיר; "לא רוצים להגיע לסגר כללי. אנחנו עושים סגרים מקומיים, מונעים התקהלויות וקוראים לערבות הדדית. אפשר לנקוט בדרך שאין מחלה וללכת לאירועים ומועדונים אך בסופו של דבר זה כר נרחב להידבקות. חייבים לגלות אחריות כדי לא להגיע לסגר כללי".

המנכ"ל סיפר בתדרוך כי "מחצות אובחנו 932 חולים חדשים, מצבם של 183 חולים - קשה, 54 חולים מונשמים".

פרופ' חזי לוי משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד