י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ארונו בא

החזן שהיה לצאצא של הרבי: ר' יעקב צבי ערבליך ז"ל

אבל בעולם החזנות: הלך לעולמו החזן הידוע רבי יעקב צבי ערבליך ז"ל מצאצאי האדמו"ר רבי משה לייב מסאסוב זצ"ל. נפטר בגיל 75. 'בחדרי חרדים' צעד במשעולי חייו של החזן ואיש החסד הנודע מטבריה דרך לוס אנג'לס, מונסי ובית שמש עד לפטירתו בפלורידה

החזן שהיה לצאצא של הרבי: ר' יעקב צבי ערבליך ז"ל
החזן הרב יעקב צבי ערבליך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בפלורידה הלך לעולמו החזן הרב יעקב צבי ערבליך זצ"ל, חזן נודע בלוס אנג'לס, בית שמש ומונסי, שנפטר לאחר שאושפז לפני חודש עם בעיות בריאות והוא בן 75 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בטבריה לאביו החזן רבי משה לייב ערבליך ז"ל, שהיה חזן מפורסם בברונקס ובתור ילד כבר שימש בחזנות עם אביו. אמו מרת ברכה לאה בת שבע ע"ה, בתו של הגאון הצדיק רבי יואל אשכנזי זצ"ל, מגדולי צדיקי טבריה ואיש אמונו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל.

המנוח הוא צאצא ישיר, בן אחר בן של האדמו"ר רבי משה לייב ערבליך מסאסוב זצ"ל, שהיה מפורסם במצוות פדיון שבויים. בהיותו צאצא כונה בין היתר 'הרבי מסאסוב' באומרו: "אני ממשיך את דרך הסבא הגדול לעזור ליהודים". 

במשך שנים רבות התגורר בקונקורד שבמונסי, שם היה לו בית הכנסת ושימש גם חזן בלוס אנג'לס, ר' יעקב צבי נודע כאדם אמיד ואיש עסקים מצליח בעסקי היהלומים. ברבות השנים הגיע לארץ הקודש התיישב ברמת בית שמש ופתח ארגון בשם 'שמחנו' שעזר לחיילים מבודדים ומשפחות שכולות.

היה בעל חסד בצורה לא רגילה, היה משמח חולים בבתי חולים במסירות נפש של ממש. כששמע שיש חתן שאין לו כלום רץ ממקום למקום להכין לו אוכל. 

ידידו וחברו הקרוב הזמר ר' אפרים מנדלסון מספר כי "כל ערב שבת היה אוסף את ילדי השכונה ונותן להם אוכל הוא היה אומר שבימי שישי הילדים הם מוזנחים ההורים עסוקים בבישולים אז לילדים שחוזרים מהחיידר אין מה לאכול, הוא היה מכין אוכל לילדים שהיו באים לביתו והוא היה לומד עם הילדים ומספר סיפורי צדיקים זה היה מחזה מיוחד, הילדים שלי גדלו על זה".

"אנחנו ברוך ה' המשכנו את מעשי החסד שלו והקמנו את ארגון 'הכל מהלב' בהתנדבות עם הרב מאיר בלוך שזה המשך ישיר לארגון 'שמחנו' שהקים ר' יעקב שהיה כל כולו חסד, הוא תמיד הראה לנו איך לעשות חסד מבלי לקבל תמורה, היה נוסע איתי תמיד בימי כיפור לשמש כחזן בבתי כלא". 

בבית שמש קבע את מקום מושבו בבית מדרשו של הרבי מבוסטון זצ"ל ולפני חמש שנים עבר להתגורר בפלורידה.

זכה השאיר אחריו את רעייתו מרת חיה שתחי', בנים ובנות וצאצאים. ביום הכיפורים בשנת תשע"ז נפטר אחיו הרה"ח רבי נח ערבליך ז"ל ממקורבי וחסידי בית פשווערסק, והוא בן 76 בפטירתו. 

ארונו יגיע מחר (שלישי) לארץ ישראל ומסע הלוויה יצא מהעיר צפת, שם הוא ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

עם ממשיכו בעשיית החסד הרב מאיר בלוך יו"ר ארגון 'הכל מהלב'

יעקב צבי ערבליך אפרים מנדלסון בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד