י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברמת שלמה החדשה

בבית ההוראה החדש סיפרו מה דין חמין וטחינה בשבת

במלאות 22 שנה לזכרו של חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל, התכנסו תלמידיו והעלו את זכרו בהקמת בית הוראה בשכונת רמת שלמה החדשה בירושלים | הצלם אלי קובין מגיש גלריה מהמעמד

בבית ההוראה החדש סיפרו מה דין חמין וטחינה בשבת
חנוכת בית ההוראה ברמת שלמה החדשה צילום: אלי קובין

בשכונת רמת שלמה החדשה בירושלים הוקם בית הוראה "שערי יושר" שע"י קהילת "אוהל ראובן" בראשות הגאון רבי יעקב חנניה, בית ההוראה נפתח לרגל היארצייט של הגרב"צ אבא שאול זצ"ל ראש ישיבת 'פורת יוסף' ובעל ה'אור לציון'.

בכנס פתיחת בית ההוראה התאספו גדולי תלמידיו, הגאון רבי אלחנן פרץ, הגאון רבי מנשה אביעזרי טופיק ראש ישיבת "באר יצחק", הגאון רבי רחמים יזדי, הגאון רבי אהרון כהן, הגאון רבי שלמה חנניה רב קהילת 'שערי ניסים' והגאון רבי יוסף מורי אשר העלו על נס את דרך פסיקותיו והוראותיו של הגרב"צ זצ"ל כמו כן השתתפו במעמד רבני שכונת רמת שלמה הגאונים רבי מתתיהו דייטש ורבי אברהם ליווי אשר הפליגו בחשיבות הקמת בית הוראה לציבור הספרדי ובפרט בעקבות אכלוס השכונה החדשה אשר רבים מתוכה נמנים על הציבור הספרדי. 

הגאון רבי שלמה חנניה רב קהילת 'שערי ניסים' ריתק את הציבור בהנהגות מחכם בן ציון זצ"ל, בדבריו סיפר כי בכל שבת היה אוכל חמין בבית הגרב"צ והרבנית ע"ה הייתה נותנת להם לקחת את החמין לסעודה שלישית והיה שואל את הגרב"צ הנה החמין יבש האם מותר לחמם אותו בשבת והגרב"צ היה משיב שוב ושוב "זה טעים גם כך, בשביל מה לחמם".

בדבריו אמר "חכם בן ציון היה מיראי הוראה ונמנע מהכרעה כאשר לא הייתה נצרכת ודחופה". ועל כך סיפר "אחי הגאון רבי אשר חנניה זצ"ל נולדו ילדים לאחר כמה שנים ובברית הגיע הגרב"צ להשתתף בשמחה לכבודו של אחי ובאותו הזמן עסקו בשיעור הקבוע באוהל רחל בהלכות לש ומרן פסק כי מותר לעשות טחינה בשתי שינויים, והנה בברית ניגש אדם אלי אדם שיפנה לראש הישיבה לשאול האם מותר לעשות טחינה בשבת כי רוצה לשמוע מפיו של החכם הוראה ברורה בזה".

":והנה ניגשתי לשאול ביחד עם אחי והשיב לנו הגרב"צ למה להכין טחינה בשבת וכי אי אפשר להסתדר בלי טחינה ? למה לא להכין בערב שבת וכך התחמק מהכרעה. לאחר שהלך השואל הקשה הגר"ש חנניה לרבי בן ציון, חכם הרי אתמול אמרת בשיעור כי מותר בשני שינויים השיב לו הגרב"צ "לא כל היתר נהיה לכתחילה. נכון זוהי ההלכה אבל למה להיכנס להיתרים".

 

חכם בן ציון אבא שאול בית הוראה רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד