י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
20% מהמיילדות נדבקו

לאחר ההדבקה במחלקה: במעייני הישועה יבצעו בדיקה לכל יולדת

המרכז הרפואי מעיני הישועה מודיע הערב כי יבוצעו בדיקות סקר לקורונה לכל יולדת שמגיעה ללידה או לאשפוז באחת המחלקות • כזכור, קרוב ל-20% מהמיילדות בבית החולים מעייני הישועה נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה

לאחר ההדבקה במחלקה: במעייני הישועה יבצעו בדיקה לכל יולדת
רופאים מתמגנים מפני הקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

המרכז הרפואי מעיני הישועה מודיע הערב כי על מנת לשמור על בריאות המטופלים ואנשי הצוות, יבוצעו בדיקות סקר לקורונה לכל יולדת שמגיעה ללידה או לאשפוז באחת המחלקות.

במקרה של יולדות סיפטומטיות או יולדות בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת, הן תשהנה בחדרי לידה יעודיים ותאושפזנה במחלקה המתאימה לפי תוצאות הבדיקה. 

על המטופלים והמלווים לחבוש מסיכה בכל זמן השהייה בבית החולים.

מבית החולים נמסר, כי "דווקא בימים אלו, עם כל ההגבלות הנדרשות, הצוות שלנו מכוון ביתר שאת לשים את צרכי היולדת בראש מעייננו ולהעניק לה חווית לידה בטוחה לצד חוויה נעימה ומפנקת".

כזכור, על פי הדיווח ב'רדיו 103', קרוב ל-20% מהמיילדות בבית החולים מעייני הישועה נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה. רשימה של כ-200 יולדות שהיו עם המיילדות הללו במגע הועברה למשרד הבריאות.

אלא, שבבית החולים טוענים כי בשבוע האחרון ילדו מספר יולדות חולות בקורונה, ומהן נדבקו 4 מיילדות ורופאה. מקורות הדבקה  שמחוץ לבית החולים גרמו באותו שבוע להדבקה של עוד ארבע מיילדות, שני כוחות עזר ועובדת משק, מבהירים בבית החולים.

בית החולים, בשיתוף משרד הבריאות, ערך תחקיר אפידמיולוגי מקיף. העובדים שנדבקו, ומי שבא עמם במגע, הוצאו לבידוד. כל העובדים באגף חדרי הלידה נבדקו ונמצאו שליליים. בנוסף נערך סקר עומק של ציוד המיגון וחודדו ההנחיות למיגון מלא.

במעייני הישועה מסבירים כי מאז פרוץ מגפת הקורונה צוות המרכז הרפואי עובד כשהוא ממוגן ועד לשבוע שעבר עמד מספר הנדבקים בקרב הצוות הרפואי על  אפס ואיש מצוות חדרי הלידה לא נדבק וכמובן לא נדבקה אף יולדת.

"במרכז הרפואי הוקם, מראשית המגיפה, אגף מיוחד ונפרד ליולדות שהן נשאיות או חולות בקורונה. האגף כולל שלושה חדרי לידה, חדר ניתוח וחדרי אשפוז והחלמה לאחר הלידה. בדומה לכלל בתי החולים וגופי הבריאות והרפואה המשרתים את הציבור בישראל, גם אנו מתמודדים עם סיכון להידבקויות של אנשי צוות, גם אנו כל הזמן בדריכות גבוהה לשמירה והגנה על הצוותות והמטופלים", נמסר מבית החולים.

קורונה המרכז הרפואי מעייני הישועה מחלקת יולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד