י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתקפה מתוכננת?

שוב: סדרת פיצוצים מסתורית באיראן

שוב זה קורה: סדרת פיצוצים מסתורית הרעידה את שמי איראן • המשטרה האיראנית חוקרת שריפה שפרצה במתחם תעשייתי בצפון-מזרח איראן, שם ממוקמים מיכלי אחסון של גז

שוב: סדרת פיצוצים מסתורית באיראן
פיצוץ באיראן צילום: צילומסך

המשטרה האיראנית חוקרת שריפה שפרצה במתחם תעשייתי בצפון-מזרח איראן, שם ממוקמים מיכלי אחסון של גז, שאחד מהם התפוצץ, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית מאהר.

ג'אבד ג'אנדאוסט, מפקד הכבאות במתחם התעשייה קאוויאן פארימאן, כ -20 מייל (32 ק"מ) דרומית לעיר משאד, צוטט בכלי התקשורת המקומיים, כי שישה בלוני אחסון גז הועלו באש, כולל זה שהתפוצץ. לדבריו, השריפה הייתה בשליטה ולא היו נפגעים, אולם המשטרה חוקרת את הסיבה לשריפה.

ביום ראשון דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA על שריפה במתקן פטרוכימיה בדרום מערב איראן, שם דווח על דליפת נפט, לא היו נפגעים.

כמו כן פיצוץ גז הרעיד ביום שבת בניין מגורים בבירת איראן, טהרן, ופצע אדם אחד, כך פירסמה סוכנות הידיעות ISNA בהסתמך על הודעה של כוחות הכיבוי

מדוברות מכבי האש נמסר ל-ISNA כי מספר בלוני גז שהוחזקו במרתף התפוצצו, פגעו בבניין ופצעו דייר מקומי.

זהו אירוע מסתורי נוסף בסדר אירועים מאז סוף יוני, מספר פיצוצים אירעו סביב מתקני צבא, גרעין ותעשייה איראניים.

כזכור בסוף השבוע סוכנות הידיעות IRIB דיווחה על פיצוץ בטהרן, אך לא פרסמה את פרטי הפיצוץ, הפיצוץ אירע במתקן טילים של משמרות המהפכה. הפיצוץ אירע במערב עיר הבירה טהרן בשעות המוקדמות של יום שישי.

סוכנות הידיעות IRIB לא סיפקה פרטים רשמיים נוספים, אלא ציטטה מקורות מרשתות חברתיות, מהסוכנות נמסר כי החשמל נותק באזור הפיצוץ.

עיתונאי מקומי, חסן סארי, ציטט מקורות שאמרו כי הפיצוץ אירע במתקן טילים / מחסן של משמרות המהפכה האיסלאמית באיראן.

סארי הוסיף כי הייתה "סדרת פיצוצים" בערים טהראן, גרמדארה ובקודס. הדיווחים הללו מגיעים לאחר פיצוץ במפעל בדרום טהראן, שהביא למותם של שני אנשים. בשבוע שעבר אירעה שריפה שהובילה לפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז בטהראן. נתנז היה האתר המרכזי בתוכנית ההעשרה הגרעינית של איראן.

איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד