י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הילדה של כולנו

השר אוחנה לבסי גטר: "אני מביע צער על המקרה הלב שלי יצא"

בסי גטר הילדה מכוס הברד ששוטרי משטרת ישראל התנהגו אליה באטימות לב הגיעה היום לכנסת ונפגשה עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהביע בשם המשטרה צער על המקרה • מקלב: "תהיה הקלה במסכות במרחב הציבורי"; יעקב אשר: "המגמה השתנתה והרבה מאוד בזכותך"

השר אוחנה לבסי גטר: "אני מביע צער על המקרה הלב שלי יצא"
ר' שייע גטר ובתו בסי אצל השר אוחנה צילום: באדיבות המצלם

הילדה בסי גטר בת ה-  13 ששוטרים עיכבו אותה בשבוע שעבר בחוסר רגישות ברחוב תורה מציון בירושלים, בעת ששתתה כוס ברד יחד עם אחיה הקטנים וביקשו לתת לה דו"ח בגין אי עטיית מסכה הגיעה היום לביקור בכנסת ישראל.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה הפרשה שזעזעה את המדינה הגיעה לסיומה, לאחר שבסי יחד עם בני משפחתה הגיעו למשטרת מחוז ירושלים כדי לערוך 'סולחה' עם השוטרים שהתנצלו בפניה על המקרה.

לאחר מכן הגיעה יחד עם אביה לכנסת לפגישה עם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה שאמר "אני מביע צער על המקרה. הלב שלי יצא אלייך כשראיתי את הסרטון. היה לי חשוב מאוד לפגוש ולשמוע אתכם. אני שמח על הביקור שנערך היום בתחנת המשטרה המקומית ומודה על מסר האחדות שהוצאתם מהמפגש".

לדברי השר "אני מקדיש בימים אלה ועוד אקדיש זמן רב לשיפור מתמיד ביחסי המשטרה עם הציבור החרדי". 

בסי גטר היום בתחנת מחוז ירושלים

גם יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אירח הערב בלשכתו את הילדה לאחר שכינס דיון בוועדת החוקה שם הופיע האבא יהושע שסיפר על המקרה הקשה ועל הטראומה שחוותה הילדה. הדיון היה נוקב ועסק בנהלי המשטרה בעניין המסיכות ובאלימות שוטרים בכלל. לאחר הדיון שלח יו"ר הוועדה ח"כ אשר את מסמך סיכום החלטות הוועדה לשר לבטחון פנים אמיר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, כשהדרישה העיקרית הייתה הקמת גוף תיאום בין המשטרה והציבור החרדי, שבו יכהנו קצינים בדימוס מהציבור החרדי.

בעקבות כך, נערכה שיחה של השר אוחנה עם ראשי המפלגות החרדיות בה הודיע השר כי הוא ממנה את ניצב בדימוס אריק יקואל למתאם השר לבטחון פנים אוחנה והמשטרה בציבור החרדי, שיסייע בהדרכת השוטרים ובמניעת מקרי אלימות מעין אלה שחווינו בתקופה האחרונה.

בסי גטר היום בלשכת ח"כ יעקב אשר

ח"כ אשר אמר: "כל מי שצפה בתיעוד הקשה הצטמרר, בוודאי זו לא הייתה חוייה קלה בשבילך, למרות הכאב בכך שבזכותך הצלחנו לעשות כמה שינויים לטובה. מגלגלין זכות על ידי זכאי, ובעקבות המקרה שלך הצלחנו להביא לשינויים מהירים בנהלי המשטרה, מיד לאחר הדיון בוועדה יצאו הנחיות במחוזות המשטרה השונים להוריד רגל מגז האכיפה ולהתמקד בהסברה, השר לבטחון פנים אוחנה מיהר למנות נציג חרדי שיסייע למשטרה מול הציבור החרדי, השר רוצה לעשות שינוי בכל מה שקשור לאלימות שוטרים, זה לא יהיה קל אבל המגמה השתנתה והרבה מאוד בזכותך".

סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב אמר לאביה: "הצגנו את המקרה שלכם לראש הממשלה ומהמקרה שלכם יהיה הקלה לכל הציבור במרחב הציבורי הפתוח ואולי החמרה במקומות סגורים". לדברי האבא: "בכל העולם ברחוב אין מסיכות".

סגן השר מקלב עם אביה שייע גטר

בסי גטר אמיר אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד