י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחריות עצומה ויכולת השפעה

משנים את השיח: תקנו הניסוח שפוגע באנשים עם מוגבלויות

מנכ"ל מועצת העיתונות בפנייה לכלי התקשורת: תקנו את הניסוח שפוגע באנשים עם מוגבלויות "השפה עלולה ליצור סטיגמה שלילית ביחס לאנשים עם מוגבלות פיזית או אחרת"

משנים את השיח: תקנו הניסוח שפוגע באנשים עם מוגבלויות
ערמת עיתונים להפצה צילום: unsplash

מנכ"ל מועצת העיתונות מוטי רוזנבלום, שיגר בימים האחרונים פנייה לכלי התקשורת בישראל, על מנת שיחדלו מלעשות שימוש בביטויים כמו 'בעלי מוגבלויות' במסגרת הסיקור העיתונאי.

מנכ"ל מועצת העיתונות ביקש מכלי התקשורת להשתמש בביטויים חילופיים כמו 'אנשים עם מוגבלויות' או בעלי צרכים מיוחדים' לדבריו השימוש בבעלי מוגבלויות יוצר סטיגמה שלילית כלפי אוכלוסייה שלמה של אנשים וצובע אותם בצבעיים שלילים כמי שכל מהותם היא המוגבלות.

פנייתו של מנכ"ל מועצת העיתונות לכלי התקשורת, באה בעקבות מכתב ששוגר למועצת העיתונות ולשר התקשורת יועז הנדל, מטעמו של עמותת 'עלי שיח' למען מתבגרים עם מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים, בבקשה להסב את תשומת הלב של כלי התקשורת שעושים שימוש בביטויים שעלולים להתפרש באופן שלילי כלפי אוכלוסייה גדולה מאוד של אנשים שחשים נפגעים מההתייחסות אליהם כמי שכל עולמם מצטמצם למוגבלות.

יו"ר 'עלי שיח' חיים פרקל בירך את מנכ"ל מועצת העיתונות על המהלך המבורך: "השפה יש לה השפעה עצומה על היחס של החברה. לתקשורת כמובילת השיח בישראל יש אחריות עצומה ויכולת השפעה חיובית. שיח נכון ומותאם בכוחו לחולל שינוי חברתי לטובת אנשים שיש להם צרכים אחרים או מתמודדים עם לקות או מוגבלות זו או אחרת. שמחתי לראות שמנכ"ל מועצת העיתונות הרים את הכפפה ופנה לכלי התקשורת שאלו יהיו ממובילי השיח החיובי לטובת אנשים עם צרכים שונים וייחודיים".

בעלי מוגבלויות מועצת העיתונות עלי שיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד