י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחילים לפעול > פרסום ראשון

במל"ל דנו על האכיפה הבררנית ועל ההימנעות של חרדים מבדיקות

במועצה לביטחון לאומי התכנסו גורמים מכל הגופים לדון על תחושת האכיפה הבררנית ההולכת וגוברת כלפי המגזר החרדי וכן על ההימנעות מבדיקות קורונה אצל החרדים מחשש להטלת סגר • הגורמים קבעו להיפגש שוב ובינתיים גיבשו מסמך בו קבעו דרכי טיפול • פרסום ראשון

במל"ל דנו על האכיפה הבררנית ועל ההימנעות של חרדים מבדיקות
בדיקות במתחם הת"ת צילום: חיים טוויטו

פרסום ראשון: חוסר ההסברה בציבור החרדי הביא עמו בעיות רבות בכל הנוגע להתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה בריכוזים החרדים, כולל חוסר האמון והימנעות מבדיקות קורונה, עקב כך קיימו אמש (שני) דיון במיוחד במועצה לביטחון לאומי כדי לבחון פתרונות כיצד לייעל את ההסברה מול החרדים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במסגרת הדיון שקיימו אמש במל"ל לצד נציגי משרד הבריאות, מטה הסברה לאומי, פיקוד העורף, משטרת ישראל, נציג המשרד לביטחון פנים וד"ר נחומי יפה מאוניברסיטת תל אביב, בחנו המתאספים את הבעיות וחיפשו פתרונות יעילים כדי להחזיר את אמון הציבור החרדי במערכת הבריאות ובמשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הדיון העלו הגורמים את הבעיות שמגיעות דווקא מהציבור החרדי, שבראשם 'הימנעות מביצוע בדיקות בשל חשש לסגר' ו'תחושה של אכיפה בררנית ואלימה מצד משטרת ישראל', לצד בעיות שעלו במסמך המסכם של הדיון ובו בעיות של 'תחושה שהסגר הינו הליך ענישה'. בנוסף, לחוסר אמון במדיניות שננקטת כלפיהם ובמוסדות הממשלה. ו'חוסר ידע לגבי הזכויות מבחינה כלכלית' וכן 'אי שיתוף פעולה של רבנים ומשפיענים מקרב המגזר'.

בתום הדיון הגיעו לסיכומים לפעול בשלושה חזיתות - 'בריאות אוצר ואכיפה. לצד זאת הצוותים יקיימו דיון נוסף בימים הקרובים.

במסמך דברי הסיכום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ושהוכן על ידי המל"ל נכתב כי יפורסמו נתוני תחלואה של המגזר בהשוואה לכלל הציבור, וכן "רתימת אנשי ציבור ורבנים לקמפיין. בנוסף, תדרוך מקיף של בכירי מל"ל, בריאות, פקע"ר, משטרת ישראל ואוצר, להתמודדות עם תקשורת החרדית".

במל"ל דורשים ממשטרת ישראל לצאת בקמפיין רחב: "אשר לטובת התיידדות עם המגזר החרדי שיביא לתפיסתה כגורם אחראי ולא כרשע התורן והמעניש", נכתב. לצד הליך של משרד האוצר שיבצע מהלכים הסברתיים מול מגזר זה "בדגש למסרים לאוכלוסייה אשר נמצאת בסגר - הדגשת הזכויות הכלכליות ואופן מימוש הזכויות", סיכמו הנציגים את הדיון.

קורונה המועצה לביטחון לאומי המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד