י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ח"כ יפעת שאשא־ביטון

"פתיחת מכוני הכושר והבריכות - נטו למען הציבור"

למרות האיומים להדיחה מראשות ועדת הקורונה, אומרת ח"כ יפעת שאשא־ביטון כי היא שלמה עם החלטותיה • "אין מה להתייחס לאמירות כמו של זוהר"

"פתיחת מכוני הכושר והבריכות - נטו למען הציבור"
מתאמן בחדר כושר צילום: pixabay

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא־ביטון, מבהירה בתום אחד הימים הבלתי צפויים בכנסת: "השיקול היחיד שלי היה מקצועי. קיבלתי החלטות לטובת הציבור נטו".

שאשא־ביטון לא היססה להפגין שרירים בישיבת הוועדה ולקבוע כי יש לפתוח מחדש את חדרי הכושר ובריכות השחייה, בניגוד לעמדות משרד הבריאות ורה"מ. גם הטונים הגבוהים שאליהם טיפס הדיון והאיומים מצד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לא ריפו את ידיה.

בראיון מוסיפה שאשא־ביטון: "כשם שבשבוע שעבר אישרנו את החוק המסמיך את הממשלה להכניס מיידית את הצווים לתוקף ורק אחר כך להביאם בפני הכנסת, וכשם שלפני כן דנו במגבלות ואישרנו למספרות, למשל, לעבוד, וגם לעסקים אחרים, כך גם הפעם באתי לעבוד למען הציבור וקיבלתי החלטות ענייניות. זה בסך הכל היה דיון ועדה. יש משבר כלכלי ומשבר בריאותי חמור ועלינו לאזן".

יו"ר הוועדה מגיבה על הטון התקיף שבו דיבר אליה ח"כ זוהר, שסינן בין היתר לאחר ההצבעה "שיהיו לך חיים נעימים" ואומרת: "מעולם לא הייתי בכזאת סיטואציה. אני באמת מאחלת לעצמי שיהיו לי חיים טובים, אין לי מה להתייחס לאמירות כאלה. אני שלמה עם ההחלטה שלי".

על האם היא מפחדת מנקמה של הליכוד אמרה: "אני מפחדת מהיום שבו אאבד את עצמי, וזה לא יקרה. כשמדובר בדברים שאני מאמינה בהם, כשאני יודעת שזה נכון למען הציבור, אני מוכנה לשלם מחירים אישיים. כדי שהציבור יוכל לסייע לנו בשמירה על ההנחיות אנחנו צריכים לסייע לו בהשארת ענפים פתוחים ולהציג בפניו נתונים. לכן קיימתי דיון שמנגיש את המידע, הגיעו אנשי מקצוע בכירים, הציגו נתונים, קראתי מאמרים מכל העולם וקיבלתי החלטה מושכלת".

על הטענה של הליכוד שאמרו שלוביסטים מחדרי הכושר שכנעו אותה אמרה: "קשקוש מוחלט. הרי בשבוע שעבר התמודדתי עם לחצים של זוגות צעירים ובעלי אולמות ובכל זאת סגרתי. את יודעת מה זה לחץ של זוגות שנמצאים רגע לפני חתונה? בעלים של חדרי כושר הם לא לוביסטים גדולים. תמיד פונים אלי אנשים שעובדים קשה למחייתם, ואני תמיד שוקלת את הנתונים המקצועיים ובוחנת את טובת הציבור. תראי מי היה בדיון. אנשי מקצוע, נכי צה"ל שאמרו שזה פוגע בשיקום שלהם, הכל מתועד. בסוף צריך לעשות מה שנכון עבור הציבור מתוך שיקול דעת מקצועי. יש לנו אחריות על הכתפיים. בשבוע שעבר קיבלתי החלטה לא פופולרית למען הציבור וגם אתמול זה מה שהיה".

על האם ח"כ שאשא-ביטון ציפתה שכחול לבן יתייצבו לצידה אמרה: "שכל אחד יעשה מה שנכון לו. כיושבי ראש ועדות וכחברי כנסת מצופה מאיתנו לשרת את הציבור ולבחון החלטות בשקיפות ובמקצועיות. אני באותה פוזיציה כמו כל חבריי. אם נפסיק לשרת את העם אין לנו מה לעשות כאן".

הראיון המלא לעיתונאית מוריה קור, יפורסם ביום ו' (17.7) במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום".

מכון כושר יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד