י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגביר דרמטית את התחלואה

הדו"ח מעריך: כ-10,000 ישראלים נדבקו ואינם מודעים לכך

על פי דו"ח של מכון גרטנר, אלפי ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה אך אינם מודעים לכך, למרות שחלקם פתחו תסמינים. הנתונים בדו"ח מתבססים על מערכת האיכון של השב"כ

הדו"ח מעריך: כ-10,000 ישראלים נדבקו ואינם מודעים לכך
בחורים חסידים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נדבקו ואינם יודעים: דו"ח של מכון גרטנר מעריך, שבין 8,000 ל-10,000 ישראלים נדבקו בנגיף אך אינם מודעים לכך, למרות שחלקם סובל מתסמינים. כך מדווח הבוקר (שלישי) אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות".

הנתונים יוצגו היום ומחר בדיוני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת המוקדש לשימוש במערכת האיכון של שב"כ לאיתור נדבקי קורונה.

לפי הנתונים שבדו"ח, קצב ההדבקה עומד כיום על בין 1.4 ל־1.6 לכל חולה ועל פי חישובים שערכו אנשי המכון, 6,321 חולים ראשוניים הדביקו יותר מ־10,000 איש ובפועל אותרו רק 2,468 נדבקים. כלומר, בישראל לפחות 8,000 חולי קורונה שאינם יודעים על מחלתם וייתכן שאף יותר. המשמעות היא שאותם נדבקים ממשיכים להפיץ הלאה את הנגיף, מה שגורם להתרחבות דרמטית של מעגל הנדבקים.

ניתוח הנתונים מבוסס על השימוש בשבוע הראשון של יולי באיכוני שב"כ לטלפונים ניידים. כך אותרו כאמור מעל 6,300 חולים וכ-70 אלף שבאו עימם במגע. עם זאת, ככל הנראה ישנם עוד אלפים שאינם מודעים להיותם חולים.

נזכיר כי ההחלטה על מתן ההיתר לשב"כ לחזור ולהפעיל את האיכון לשם גילוי החולים התעכב במשך שבועות מאז נודע על התפרצות 'הגל השני', כשעיכוב זה נחשב לאחד הגורמים שהביאו להתפרצות הנוראית.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד