י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על חשבון הציבור

פרופ' חזי לוי לבתי החולים: "להפסיק הבדיקות בתשלום"

בעקבות הניהול הכושל של מדינת ישראל ומשרד הבריאות, החל לפרוח - עם התעצמות המגפה - שוק פרטי של בדיקות קורונה. מנכ"ל משרד הבריאות מורה לבתי החולים להפסיק עם הנוהג המגונה לאלתר

פרופ' חזי לוי לבתי החולים: "להפסיק הבדיקות בתשלום"
בדיקת קורונה בערב הצום צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה לבתי החולים להפסיק ביצוע בתשלום של בדיקות קורונה פרטיות. כך דיווחה רוני לינדר-גנץ ב"דה מרקר". ההוראה יצאה לאחר שנודע כי בחלק מבתי החולים קיימו בדיקות רבות בתשלום, והדבר בא על חשבון הציבור שביצע את הבדיקה במסלולים הרגילים.

ההוראה הועברה בתחילת השבוע לבתי החולים ולתאגידי הבריאות שלצידם, כשהיא קובעת כי: "יש להיצמד רק להוראות משרד הבריאות ולקריטריונים הקליניים שקבע המשרד לביצוע הבדיקות. עליהן להיות מונגשות באופן שוויוני לציבור לפי קריטריונים מקצועיים ולא לפי יכולת התשלום של הנבדק. לא ייגבה שום תשלום עבור הבדיקות, בין אם מדובר בבדיקות שסופקו על ידי המדינה ובין אם בבדיקות שנרכשו באופן עצמאי או שהתקבלו כתרומה". לפי ההוראה הנוכחית. הפרה של ההוראה וגביית כספים מנבדקים תיחשב גבייה שלא כדין.

בתי חולים הציבוריים, ביניהם "איכילוב" ו"הדסה", נמסר בדיווח, מכרו בתקופה האחרונה בדיקות קורונה תמורת מאות שקלים והתחייבו לפענוח מהיר של הממצאים. ב"איכילוב" למשל גבו 511 שקל עבור "חבילה" של בדיקת קורונה שכללה גם בדיקה סרולוגית וייעוץ רפואי, אך בעקבות ההוראה החדשה התחייב "איכילוב" להפסיק לבצע בדיקות פרטיות.

מי שהפך את הבדיקות לתעשייה משגשגת, עוד בימים הראשונים של 'הגל הראשון, הוא ביה"ח "הדסה" בו הוצעו בדיקות פרטיות בתשלום ליחידים ולחברות. במסגרת המיזם, יכלו בעלים של חברות לבצע בדיקה לכל העובדים במפעל, וכך יכלו להבטיח כי העבודה תתנהל ללא הפרעות וללא גילוי של חולה שעלול להוציא את כלל העובדים לבידוד ולשתק את העבודה.

בדיווח נמסר כי מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין פנה לפרופ' לוי בשאלות בנושא, כגון מהו דינם של היוצאים לחו"ל המבקשים לבצע בדיקות בדומה תושבים שאינם אזרחי המדינה ותיירים שאין להם זכאות לבדיקות קורונה בקופות החולים, או תושבים חוזרים מחו"ל שעדיין ממתינים לאישור זכאות לקבלת טיפול בקופת חולים, זאת לאחר שאלו ביצעו את הבדיקות בבתי החולים בתשלום בהתאם לנוהל. כן ביקש לבדוק האם לבתי החולים הפרטיים והמעבדות הפרטיות מותר לבצע בדיקות בתשלום.

יצויין כי עד כה היו שביצעו את הבדיקה בתשלום, וכך התאפשר להם לצאת מהבידוד בהקדם מבלי להמתין ימים ואפילו שבועות עד לקבלת הבדיקה והתוצאה מקופת החולים. כך שככל הנראה ביטול אופציית הבדיקה בתשלום, כאשר המערך הציבורי לא השתפר עדיין, מהווה פגיעה משמעותית בחלקים נרחבים מהציבור.

קורונה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד