ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חוזר לסדר היום

פרסום ראשון: החרדים בקריית יובל במכתב זועם: "הפרה בוטה בניחוח חמור של הדרה והפלייה"

מערכת הבחירות האחרונה בירושלים עסקה במצבם של הקהילות החרדיות בשכונות המעורבות. הבטחות גרנדיוזיות ניתנו ומשה ליאון נבחר • כעת, פונים תושביה החרדים של קרית יובל במכתב זועם לליאון בטענה כי ההבטחות הופרו ברגל גסה, כשגם התנאים הבסיסיים נמנעים מהם

פרסום ראשון: החרדים בקריית יובל במכתב זועם: "הפרה בוטה בניחוח חמור של הדרה והפלייה"
משה ליאון בקרית יובל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מערכת הבחירות האחרונה בירושלים עסקה בעיקר סביב מצבם של הקהילות החרדיות בשכונות המעורבות, רבני המפלגות החרדיות, הנציגים והמועמדים שחררו הבטחות גרנדיוזיות שצפו לקהילות החרדיות בעיר עתיד ורוד, אלא שמאז כמעט ולא נעשה דבר, וכעת התושבים יוצאים לזעקה.

בימים האחרונים שיגרו כ-600 מתושבי שכונת קריית יובל מכתב לראש העיר משה ליאון ובו דרישה לקיים את ההתחייבויות, אבל קודם לכן לדאוג כי התושבים יקבלו את הזכות הבסיסית הניתנת לכל תושב בעיר, להם זכאים גם תושבי קריית יובל המעורבת.

"כידוע לכבודו", כותבים התושבים לראש העיר משה ליאון, "עיריית ירושלים פעלה במשך שנים ארוכות באופן ברוטלי להדרת והצרת צעדיהם של הציבור החרדי בשכונת קריית יובל. זאת, בין היתר, על ידי התנכלות מכוונת לציבור החרדי, ומניעה מהציבור שירותים עירוניים בשכונה כדוגמת חינוך מבני דת ותרבות ותקציבים".

התושבים מזכירים כי במהלך הבחירות לראשות העיר בשנת 2018 שוגרו התחייבות, ורבני התנועה הגר"ב סולובייציק והגר"ד כהן העלו את הסוגיה מעל כל במה, "בסיומה זכה כבודו בראשות העיר – בעיקר הודות לפעילות הציבור אליו אנו משתייכים. הובעה באופן ברור ע"י כבודו העמדה וההבטחה לפיה העירייה תיתן לכל ציבור את המגיע לו בצורה מכובדת מכבדת ומתחשבת, בהדגש על כל צרכי הציבור החרדי בשכונת קריית יובל".

"לצערנו" כותבים התושבים לראש העיר, "בפועל מאז הבחירות, העירייה (בדגש על מינהל תרבות וחינוך) לא זו בלבד שאינם מקדמים פתרונות לצורכי הציבור החרדי בשכונה - אלא אף תוכניות שכבר סוכמו בקדנציה הקודמת נעצרו", לטענתם, "במצב הקיים, ממשיכה אפליית הציבור החרדי בענין מוסדות חינוך בשכונה כבעבר".

המכתב של התושבים

לטענת התושבים, העירייה מקדמת את תכנית בניית בית ספר לבנות "היובל" במרכז שכונת בית וגן, "תוכנית שאין בה כל שיקול תכנוני הגיוני, והיא מדיפה ניחוח חמור של הדרה והפלייה. מאות בנות, צריכות מדי יום ללכת לבית ספר בשכונה אחרת, כאשר כל חטאן הוא העובדה שהוריהם בחרו לגור, במיטב כספם, בשכונת קרית יובל".

עוד נטען כי "כל זה מתחבר להתנהלות דומה לגבי גני ילדים בשכונה, כשתוכניות לבינוי מבני קבע נעצרות, ובמקביל לא נעשית כל פעולה בכדי להסדיר את גני הילדים שנמצאים בשכירות בדירות ובתת תנאים". הם מציינים עוד כי "מעבר לפגם המוסרי בהתנהלות העירייה, לטעמנו מדובר גם בהפרה באופן בוטה במיוחד של כל ההבטחות שעמדו בלב ליבה של מערכת הבחירות, ובשלהן יצאו החתומים מטה, לצד הציבור הליטאי כולו, לפעילות מעמיקה ואינטנסיבית למען הצלחת כבודו במערכת הבחירות, וזכייתו בראשות העיר".

בסיום הפנייה דורשים תושבי קרית יובל המשתייכים לציבור החרדי "לקבל את השירותים העירוניים המגעים לנו בזכות, ולקבל מבני חינוך במרכז השכונה, ולא בפאתיה. דמן של בנותינו אינו סמוק פחות מדמן של בנות בית הכרם ורמת שרת, וגם לא משל בנות שכונות רוממה וסורוצקין".

וכדרישה ראשונה מציגים התושבים את מתחם ורבורג שעורר סערה פוליטית בעבר ועומד ריק, כשהיעד שלו שונה למטרת מבני חינוך להקים בו מוסדות חינוך, התושבים מציינים כי "בשל אפליה עלובה ושנאה טהורה, המונעת בעיקר ע"י חברי המינהל הקהילתי, לא נבנים בו מבנים שכל כך קריטיים ונחוצים עבורנו". הם משגרים דרישה חד משמעית "לערוך בחירות למינהל עויין זה, ולהביא לידי ייצוג הולם והגון של כלל תושבי שכונתנו".

קרית יובל משה ליאון מנהל קהילתי יובלים חרדים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד