י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

דווקא בזמן ההפסדים בשווקים, זהו התחום ממנו תרוויחו הכי הרבה

בבורסה לניירות ערך מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים בהיקף הדיבידנדים שחילקו חברות ציבוריות במחצית הראשונה של השנה, וזאת בעקבות משבר הקורונה שהביא לירידה בהכנסותיהן של חברות רבות • מנהלי ההשקעות של קבוצת בסדנו מציעים למשקיעים לצאת מהקופסא, לפתוח את הראש, לצמצם את התנודתיות שבהשקעה בשוק ההון ולאתר חברות שצומחות דווקא בעקבות המשבר

דווקא בזמן ההפסדים בשווקים, זהו התחום ממנו תרוויחו הכי הרבה
השקעה בטוחה צילום: pixsabay

משבר הקורונה הביא לצניחה חדה בדיבידנדים ששולמו במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, כך עולה ממחקר שערכה המחלקה הכלכלית של הבורסה לניירות ערך. מהנתונים עולה כי מספר החברות שחילקו דיבידנדים עמד במחצית הראשונה של השנה על 108 לעומת 163 בתקופה המקבילה אשתקד וכי נרשמה ירידה חדה של קרוב למחצית בסך הכולל שחולק כדיבידנדים. הסך הכולל עמד על כ־5.7 מיליארד שקלים בלבד לעומת המחצית הראשונה של 2019, בה חולקו דיבידנדים בסך של כ־9.5 מיליארד שקל.

וההערכה היא שהירידה במחצית השנייה של השנה תהיה גדולה הרבה יותר כפי שיבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעוניים שכבר יספגו את השלכות המשבר שעשויות עוד להחריף. בקרב מנהלי ההשקעות חלוקים הדעות אודות עומק הירידות אך אין מחלוקת סביב השאלה כיצד ניתן להימנע מהתנודתיות של שוק ההון בתקופת משבר.

"זה תמיד נכון למזער את הסיכונים על־ידי הפניית כספי ההשקעה למספר אפיקים. אם להשקעה בנדל"ן כגון בפרויקטים של תמ"א 38 באזורי הביקוש. אנחנו בבסדנו מציעים פרויקט כזה במעלות דפנה בירושלים. יש לנו גם השקעות במיזמים טכנולוגיים שכאילו נתפרו לתקופת המשבר. הזדמנויות השקעה מהסוג הזה ניתן למצוא בסטארט־אפים שעוסקים בפיתוח תרופה לנגיף. במציאת פתרונות ללמידה מרחוק. במציאת פתרונות לרפואה מרחוק. במציאת פתרונות טכנולוגיים לשמירה על ריחוק חברתי גם בפעולות שיווק שמחייבות אינטראקציה בין אנשים וכן על זו הדרך", אומרים ב'בסדנו'.

להבדיל מהמחשבה הרווחת לפיה בעיתות משבר ומלחמה ישנו פחות כסף, המציאות מוכיחה שהכסף אינו נעלם, הוא פשוט מתחלק אחרת... כך, שלרוב, ההפסד של האחד הוא הרווח של השני ואם הרבה מפסידים, תהיו בטוחים שישנם מעטים שמרוויחים והרבה. בבסדנו קוראים לכם להצטרף.. ולנצל את הזדמנויות ההשקעה הרבות שנפתחו בעקבות המשבר.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על אופציות ההשקעות של בסדנו?

בסדנו קורונה השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!