י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מדגרות קורונה"

לא ויתר: האברך מקריית ספר הביך את הפרשן נחום ברנע

אברך מקרית ספר קרא בטורו של נחום ברנע כי המקוואות היו למדגרות קורונה, לעומת בריכות השחייה שם לא נמצאו חולים. האברך לא ויתר ופנה באופן ישיר לברנע כדי להעמיד אותו על טעותו

לא ויתר: האברך מקריית ספר הביך את הפרשן נחום ברנע
נחום ברנע צילום: פלאש90

אחד מהטורים הנחשבים והיוקרתיים בעיתוני סוף השבוע, הוא טורו של הפרשן הבכיר נחום ברנע המתפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

אברך מהעיר החרדית קרית ספר שנחשף באופן תדיר לטור, קרא בשבוע האחרון את טורו של הפרשן ודבריו הדליקו אצלו נורה אדומה.

במה דברים אמורים? בתוך הטור כתב נחום ברנע כך: "הישראלים מתקשים לקבל החלטות לא שוויוניות, אם מחליטים לסגור מקווה הקהילה החרדית כולה תתקומם על כך שלא סוגרים את בריכות השחייה, לא חשוב שהמקוואות היו למדגרות קורונה – הבריכות וחדרי הכושר כל עוד והמלתחות סגורות, בטוחים".  

נחום ברנע נחשב כעיתונאי הגון שאינו שוחר לטרף את הציבור החרדי, ועל כן התמיהה היתה גדולה משום שאין שום דו"ח או נתון רפואי המעיד על כך שהמקוואות היו למדגרות קורונה, ובתוך עמי אנו יושבים ולא שמענו אפילו על אדם אחד שנדבק במקווה.

מה עשה אותו אברך? בדרך לא דרך הוא השיג את מספרו האישי של הפרשן ושלח לו הודעה בזאת הלשון: "ערב  טוב, כפי שהנך רואה אני בחור חרדי. אבל מידי שבוע אני קורא את טורך בהנאה ואף פעם לא קיבלתי תחושה שיש לך משהו נגד הדת או הדתיים. בשבוע האחרון התפלאתי לראות שכתבת 'אם מחליטים לסגור מקווה הקהילה החרדית כולה תתקומם על כך שלא סוגרים את בריכות השחייה לא חשוב שהמקוואות היו למדגרות קורונה הבריכות וחדרי הכושר... בטוחים".

פניית האברך לברנע

"ואני שואל", הקשה האברך "מניין הנתון הזה שהמקוואות היו מדגרות קורונה האם יש אצלך נתון של גורם רשמי המעיד על כך?? כאחד מהציבור החרדי שאינו הולך למקווה לא שמעתי אפילו על 1 שנדבק במקוואות הגברים שלא נדבר על מקוואות הנשים ששם רמת הסטרליות מהגבוהות ביותר.. ודרך אגב הנתון שכן קיים הוא על 35 הדבקות במכוני הכושר".

"האם גם אתה נסחפת באווירה שהחרדים מפיצים את הקורונה?", שאל האברך "מקווה להבהרה או הסבר בעיתון".

למחרת השיב הפרשן הבכיר בזו הלשון: "בגל הראשון המקוואות היוו בעיה קשה, לא בגלל המים אלא בגלל התנאים מסביב. מי שהתריע היו הורים חרדים. במשרד הבריאות מודים היום שאיחרו לסגור, בגלל הלחצים שהופעלו על ליצמן"

תשובתו של ברנע לאברך

"כמו שכתבתי", הוסיף ברנע "בבריכות השחייה בכל העולם לא נרשמו הידבקויות, כל עוד המלתחות סגורות".

אותו אברך לא הרפה ופנה לגורמים שהיו בסוד העניינים מול החברה החרדית בגל הראשון, ושאל האם ידועה להם על הדבקה במקוואות ברמה של מגדרות קורונה. לדבריהם, ככל הידוע לו במקוואות הגברים לא היתה כלל הדבקה ובמקוואות הנשים נרשמה הדבקה בודדת.

 

 

קורונה נחום ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד