ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא אתן יד לרוצחים בישיבה"

מאה בחורים לא שרדו: ראש הישיבה זועם על יוצאי הקפסולות

בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה הידועה במשטר הקפדני שבה, דיווח ראש הישיבה כי מאה בחורים לא שרדו את מתווה הקפסולות ומה קרה כשבחורים הפרו את ההוראה ויצאו מהקפסולה להיכל הישיבה? • 'בחדרי חרדים' עם דבריו החריפים של ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן 

מאה בחורים לא שרדו: ראש הישיבה זועם על יוצאי הקפסולות
בחורי אור ישראל לומדים בקפסולות צילום: שוקי לרר

לפני כשבוע נפתחה קפסולה חדשה בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, ביום ראשון שבוע לאחר מכן נודע לראש הישיבה, הגאון רבי יגאל רוזן, שבחורים מהקפסולה עברו להיכל הישיבה המוגנת עם בחורים שעברו את השלב של הקפסולה.

בעקבות כך, ראש הישבה סגר את הקפסולה ובשיחה בישיבה שמסר אמש (שני) תינה את צערו על כך שכמעט מאה בחורים לא שרדו את המתווה של הקפסולות, מה שאומר שזה בעיה בנו, באלו שכן שרדו, צריך את פנחס בן אלעזר שיקנא גם בדורנו תאבי החופש.

הגאון רבי יגאל רוזן הביע את צערו בפני הבחורים ואמר כי על הכל הוא יכול לסלוח אבל, אלו שרוצחים בישיבה הוא לא ייתן לזה יד, כי אם יידבקו בקורונה הוא גם יידבק. ראש הישיבה הדגיש כי הוא לא ישתף פעולה עמם ולכן סגר את הקפסולה החדשה בה היו 26 בחורים.

את השיחה סיים הגר"י רוזן בשאלת השאלות, מה יהיה בזמן אלול הקרוב? לדברי ראש הישיבה אין לו מושג מה יהיה, אך אמר שברור שזמן אלול צריך להיות במתכונת רצינית כי מי יודע מה ילד יום. 

ישיבת 'אור ישראל' הייתה מהישיבות הראשונות שפתחו את הישיבה במתווה הקפסולות ואף ערכו באורח נדיר הדלקה בל"ג בעומר לצד זיץ עם האמן שמואל גריינמן, דבר נדיר במחוזות ישיבת אור ישראל.

בחורי 'אור ישראל' בזיץ בישיבה במהלך הקורונה

 

בתוך כך, הבחינות בישיבה לבחורים שיגיעו בשנה הבאה לשיעור א' נערכו אתמול על ידי צוות המשיבים, בראשות חתנו של ראש הישיבה הגר"י רוזן - הגאון רבי יהודה הילדסהיימר, הגאון רבי מנחם וינטרוב והגאון רבי אברהם רבינוביץ.  

בעולם הישיבות עדיין יש ספק לגבי זמן אלול איך ומתי יתחיל, האם באמצע אב או להתחיל בראש חודש אלול, לגבי בין הזמנים גם הדברים נידונים בין ראשי הישיבות האם לאפשר לבחורים להישאר בישיבה בבין הזמנים במתכונת קעמפים. 

ישיבת אור ישראל הרב יגאל רוזן קפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד