י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זו קריאה לאנרכיה"

הח"כ מיש עתיד עורר סערה: "אם יהיה סגר - לא צריך לציית"

חבר הכנסת עידן רול כתב כי במידה ויוטל סגר על האזרחים, הם לא יצטרכו לציית להנחיות בגלל התנהלות הממשלה. דבריו הובילו למתקפה חריפה • "הדרך למהומות וביזה קצרה מאד"

הח"כ מיש עתיד עורר סערה: "אם יהיה סגר - לא צריך לציית"
פארק בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

חבר הכנסת עידן רול (יש עתיד), עורר סערה כשקרא שלא לציית במקרה ויוטל סגר מלא על המדינה, מאחר ולטענתו המדינה לא פועלת בשקיפות.

רול כתב בטוויטר: "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים".

"לכן" כותב רול, "אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית". הח"כ הסביר כי "פגיעה בחופש התנועה ובחופש העיסוק חייבת להיות מגובה בעובדות ונתונים כדי להיות מוצדקת. עד כה הממשלה כשלה בהצגת נתונים מכל סוג שהוא".

 

בתגובה קרא שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת נפתלי בנט, ליו"ר יש עתיד וראש האופוזיציה יאיר לפיד להתנער מדבריו של חבר הכנסת רול. בנט כתב כי "זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה ולטענתו, "הדרך למהומות וביזה קצרה מאד".

‏בנט ציין כי "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר". בנט מסכם: "ביקורת-כן. אנרכיה-לא".

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב לדברי חה"כ רול ואמר: "הנה לכם קריאה למרד מטעם חבר כנסת מרשימתו של יאיר לפיד". זוהר הזכיר כי לפיד קרא בגל הראשון לציבור להפר את ההנחיות.

"עכשיו זה ברור" תקף חבר הכנסת זוהר, "יצא המרצע מן השק, אנשי יש עתיד ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב אף הוא לדברי חבר הכנסת רול, וכתב ברשת הטוויטר, "כמו ראש מפלגתך, תמשיך לתת לגיטימציה לסיכון חיי אדם ולאנרכיזם". לטענתו, "לא בטוח שהחסינות שלך תחזיק מול ההפקרות שאתה מעודד. חיי אדם מוטלים כאן על הכף. בושה".

קורונה יאיר לפיד מיקי זוהר נפתלי בנט עידן רול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד