י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המגשרים בסאטמר מסכמים

המגשרים בסאטמר מסכמים: "בשלום נדרשים ויתורים מכל הצדדים"

לאחר שגיבשו מתווה מוסכם לניהול בית המדרש של החסידות בבני ברק תחת הנהגת האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שיגרו המגשרים זלמן לייב וולדמן ומנחם גשייד מכתב מסכם: "לא תמיד הסכמנו על כל דבר ועניין, נדרשים ויתורים"

המגשרים בסאטמר מסכמים: "בשלום נדרשים ויתורים מכל הצדדים"
גשייד וולדמן מחזיקים את ההסכם המיוחל צילום: באדיבות המצלם

הקץ לסכסוך? לאחר שהגישו לבית המשפט מתווה מוסכם לניהול בית המדרש של סאטמר בבני ברק, המגשרים משגרים כעת מכתב מיוחד לחסידים ובו הם קוראים לשמור על השלום ולקדש שם שמים.

במכתב המגשרים, כותבים זלמן לייב וולדמן ומנחם גשייד: "בהודאה להשי״ת ומתוך שמחה של מצוה, הננו להודות לחברי הקהילה על האמון שהעניקו לנו, וסייעו בידינו להגיע עד הלום ולצאת יחד באחווה ורעות - לפעול ולהפעיל בית מקדש מעט ״ויואל משה״, באהבת שם שמים וכבוד התורה והחסידות.

"במהלך השבועות האחרונים התוודענו לרגשות רבות שמילאו את ליבכם. לא תמיד הסכמנו על כל דבר וענין, אך השתדלנו ככל יכולתינו להבין המשאלות והמצוקות, הבקשות והרצונות".

הם מוסיפים וכותבים כי "בזכות המשלחים ובראשם כ"ק מרן הגה״ק האדמו"ר שליט"א, ושיתוף פעולה של כולכם, אודות להכוונתם ופועלם במשך השנים של חברי ועד העליון, זכינו לברך על הסכם נאה ויאה לניהול בית המדרש וצורכי הרבים בבית זה".

עוד מציינים המגשרים: "כמוכם, מודעים אנו לכך, שבכל הסכם שכזה והדומה לו, נדרשים וויתורים מכל הנוגעים בדבר, ואנו מברכים ומודים להבנתכם וסיועכם ויחד איתכם נושאים תפילה ובקשה לקירוב הלבבות מתוך שמחה וטוב לבב.

"מטבע הדברים אנו מבינים שאין בכוחו של הסכם בלבד להסיר כל החששות והמועקות ופעמים שקשיי ההתחלה מעוררים חשדנות וכדו'. אך כשם שאזרתם עוז וגבורה לתפארת בית המדרש, אנו משוכנעים כי כל אחד ואחד וכולכם יחד תסייעו בידי כל הנוגעים הדבר כי חפץ ה׳ בידם יצליח ושתולים בבית ד׳ בחצרות קדושינו יפריחו".

הם חותמים: "מצידנו לא נחסוך כל מאמץ, טירחה ופעולה לפעול ולהפעיל שחברי הקהילה יחושו שותפים נאמנים בכוח ובפועל ויחד בסבלנות ובסובלנות נפעל לקדש שם שמים".

מכתב הגישור. סריקה: בחדרי חרדים

סאטמר בני ברק מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד