י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסגר בשכונות החרדיות

כל מטרת הסגר הינה להסיט את הדיון הציבורי מהכישלונות

הפעיל החברתי אברשה אוחיון זועם וכותב על המאורעות שהסעירו את הרחוב החרדי והתקשורת בישראל בימים האחרונים • על מדיניות ההסגר והאכיפה הסלקטיבית של המשטרה "כל מטרת הסגר הינה להסיט את הדיון הציבורי מטיפול המדינה הכושל במשבר הקורונה, אנחנו בסה"כ השעיר לעזאזל" • טור מיוחד

כל מטרת הסגר הינה להסיט את הדיון הציבורי מהכישלונות
שוטרים בדיון עם תושבי בני ברק צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שבועות רבים בהם מתהלך לו הציבור החרדי בתחושות איומות של רדיפה והתנכלות מצד גורמי החוק במדינת ישראל לרבות משטרת ישראל ומשרד הבריאות, אשר דומה כי זנחו את עיסוקיהם הרבים במיגור הפשע, בחקירות אישי ציבור, בשיקום מערכת הבריאות והוספת מיטות בבתי חולים ועוד, רק למען המטרה הנעלית מכל "מלחמה כנגד הציבור החרדי".

אין זה סוד כי לאחר שלוש מערכות בחירות כאשר בכל אחת מהן נמצאו מתחרים רבים אשר ניסו להלהיט את הרוחות בענייני דת ומדינה, במטרה להסית את אזרחי מדינת ישראל כנגד הציבור החרדי, פעם לפיד ופעם ליברמן, העיקר לצרוב בדעת הקהל כי אם כל הצרות בישראל הוא הציבור החרדי הבוחר חיי תורה ומצוות על חיי ריקנות עלובים.

למרות שוך רוחות ההסתה במערכת הבחירות, דומה כי לפקידי משרד הבריאות ולשוטרים הצליחה ההסתה לחדור עד כדי אובססיית יתר ועודף אקטיביות בכל הקשור להחלטות שרירותיות ומקוממות של משרד הבריאות כנגד הציבור החרדי, כאשר בהרמוניה מופלאה ונבזית מצטרפים בזריזות איומה שוטרי משטרת ישראל כחיה השועטת לטרף אל תוככי השכונות החרדיות, בוולגריות מפחידה ללא כל חמלה, נטולי רגשות כליל, ומחלקים דוחות לכל עובר ושב ללא אבחנה בין עולל לזקן, ילדה בת 13 לגברת נכבדה, התנהגות שאינה מביישת משטרים אנטישמיים מימי הביניים.

כותב השורות, אברשה אוחיון.

באישון לילה מתקבלת החלטת ממשלה על הטלת סגר בשכונות מסוימות בערים השונות (תראו מופתעים: שכונות חרדיות), ומיד עם שחר כבר מתייצבים קלגסי המשטרה הבריונים הפורקים גדרות לרוב, עם מבט חמור סבור ומאיים, יורק שנאה כלפי הציבור החרדי, ומתחילים לסגור את הכניסה והיציאה מן השכונות והערים החרדיות. אין כניסה ויציאה של רכבים, באופן מיידי מפסיקה התחבורה הציבורית להסתובב במרחבים המסוגרים, ועם רגע נהפכת הכניסה לעיר ולשכונה למדגרה המונית, כאשר כל תושביה מתאספים יחד על מנת לצאת לעבודתם ולהביא טרף למשפחתם. אין איסוף. משפחות שלימות נאלצות להיטלטל ברגל מביתם אל הכניסה לעיר ולשכונה, ממתינים בצפיפות איומה, ללא כל מחשבה על גורל התושבים או אחריות לבריאותם.

האם תושבי השכונות עליהן נגזר הסגר חשובים פחות מתושבי תל אביב והערים החילוניות? האם משרד הבריאות לא לוקח בחשבון את השלכות הסגר וכיצד תשפיע ההתמודדות על תושבי הערים החרדיות אשר בלית ברירה ידביקו אחד את השני?

האם מדיניות הסגר היא הכלי האפקטיבי ביותר למיגור ושיטוח העקומה של חולי הקורונה?

האם מלבד החלטה דרקונית על סגר נעשו עוד כמה פעולות להוצאת החולים למלוניות?

דומה היה, כי עם מעט שיח והיכרות עם ראשי הציבור החרדי במטרה להבין את צורת החיים ברחוב החרדי, את הצפיפות במרחב הפרטי, במשפחות מרובות ילדים בדירות קטנות ותנאי מחייה מצומצמים, את הערך הנעלה של תפילה במנין שלוש פעמים ביום בבית הכנסת, מתוך ניסיון אמיתי להתאים תוכנית מקצועית לבידוד ואיתור חולים, כדי לפעול באמת לקטוע את שרשרת ההדבקה הלא נגמרת, היו מצליחים להעמיד מתכון נכון ומועיל אשר יצליח להביא מזור לנתוני התחלואה הגבוהים בציבור החרדי.

הציבור החרדי חש, ובצדק כי המטרה היחידה שעומדת לנגד מקבלי ההחלטות היא הצרת צעדיו של הציבור החרדי, באכיפה בררנית, אלימה ואכזרית, שאינה קשורה כלל להורדת התחלואה בציבור החרדי. כל מטרת הסגר הינה להסיט את הדיון הציבורי מטיפול המדינה הכושל במשבר הקורונה, והשעיר לעזאזל הזמין ביותר הינו הציבור החרדי הרדוף כבר שנים רבות, נטיל עליו סגר ונציג מצג שווא לאוכלוסיית ישראל כאילו פועלת המדינה למגר את הקורונה.

עם תפיסה מעוותת זו יורדים קלגסי המשטרה האלימים ומפליאים את מכותיהם, באגרופנים ובאכזריות מחליאה בציבור החרדי המקפיד על כל הנחיות הריחוק בניגוד מוחלט לציבור החילוני המתערטל מכל הנחיות הריחוק בבארים, מסעדות וחופי הים של תל אביב, ללא מסכות, ללא מרחק 2 מטר אולם שם לא יהין שוטר לנקוף אצבע אלימה כנגד יפי-הנפש האקסקלוסיביים של מדינת תל אביב. הציבור החרדי נוטל על עצמו את נטל ההפקרות של מדינת תל אביב.

בגל הראשון היה מבוגר אחראי שנטל על עצמו את המשימה המסובכת והמורכבת של הטיפול בציבור החרדי, הוא עמד בה בהצלחה מופלאה, הצליח כנגד כל הסיכויים לטפל באופן מקצועי ואפקטיבי בשיטוח העקומה והורדת מספר החולים בציבור החרדי. יו"ר ש"ס אריה דרעי.

אך לצערי, בגל השני הוצב כשר הבריאות ללא כל התאמה לתפקיד יולי אדלשטיין, שעד עכשיו עסוק בגינונים וכבוד, כאילו הוא עדין יו"ר הכנסת, בניסיון נואל להכשיל כל ניסיון לקבל עזרה מקצועית שיצליחו להשתלט על מצב החולים בחברה החרדית ועדיין עסוק במינוי פרוייקטור לטיפול במצב הקורונה. הלו? יולי? אם מחפשים פרוייקטור, למה צריכים שר בריאות??

ובמשולש הדמים יחד עם משטרת ישראל ומשרד הבריאות נמצאות קופות החולים, אשר נדמה כאילו לא הפיקו שום לקחים מהגל הראשון, עדיין מתנהלים באיטיות מאכזבת בבדיקות מייגעות, המתנות ארוכות לתוצאות בדיקה ועד להוצאת חולים מן הבתים למלוניות. לא יתכן כי במצב חירום זה עדיין יתנהלו הקופות בסד זמנים של מענה טלפוני ושעות קבלה לרופאים ולשירותי משרד, בהתעלמות מוחלטת ממצב החירום איתו מתמודדת מדינת ישראל אשר לא נראה דוגמתו מקום המדינה ועד עתה.

קופות החולים, זהו רגע המבחן שלכן מול קהל המבוטחים! עליכן החובה להקים באופן מיידי חדר מצב שיפעל 24 שעות, 7 ימים בשבוע ויעמיד מענה מקצועי ומהיר לטיפול בבקשת הבדיקות, לטיפול מול התוצאות ולבידוד והפרדה מהירה של החולים משאר האוכלוסייה, על מנת לצמצם את החולים ולשטח את העקומה באופן מיידי.

קורונה חרדים אכיפה הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד