י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היום הפך משמחה ליגון

הסבתא נפטרה ללא הודעה מוקדמת

פניני בת ה-19 הגיעה לאבחון ע"י ציור, לאחר שציירה אובחן דרך הציור כי היא עברה טראומה בילדותה, איזו טראומה עברה? ומה גרם לה להתנהג בעוקצניות לסביבתה? • מעניין

הסבתא נפטרה ללא הודעה מוקדמת
ילדה בוכה צילום: pixabay

פניני בת 19 נכנסה בצעדים בטוחים ובראש מורם לא אופייני למטופלים רגילים .

שלום פניני? מה הביאך אליי? ב"ה הכל טוב ענתה לי בחיוב. אז מה בכל זאת? אינני יכולה לתאר ולהצביע בדיוק מה מעיק עליי. בואי תציירי לי עץ וננסה יחדיו לפענח את הנסתר וכך ציירה:

ציור העץ של הבחורה.

לקח לפניני זמן והשקעה לצייר אך כשעיינתי בציור הבנתי מדוע. פניני! פניתי אליה, מה גורם לך להתנהג בעוקצניות בסביבתך? פניני לטשה בי עיניים גדולות אח"כ השפילה את מבטה איך את יודעת? העוקצנות הזאת נותנת לך הרגשת עליונות אך מאידך את יוצרת ריחוק מסביבתך.

ומה עם ההורים? אני תופסת פיקוד בבית ענתה לי בבטחה. יש לי שם המון מה לומר גם בצרכים הכלכליים. גם בניקיון. ובתפקוד היומיומי. נו. לחצתי עליה את מרגישה נוח במקום הזה? יש צדדים לכאן ולכאן זה נותן לי הרגשת עליונות, אך מצד שני אני חשה כובד משקל עצום. נכון אמרתי. ממש לא לגילך ולמעמד בת סמינר. את מרגישה כמו חלק של אמא וזה מעיב עליך את הקשר הזורם שאמור לחבר עם חברותייך ומערער את מעמדך בכיתה. המשכנו במעלה הגזע שם אובחנה טראומה לא קטנה. פניני. פניתי אליה מה אירע בשנות התבגרותך שזעזעה אותך והטביע את רישומו בחלק הצעיר והרך של חייך? פניה של פניני נפלו ודמעות רותחות נזלו מעיניה הגדולות,

זה היה בכיתה ח' במסיבת גמר, קיבלתי תפקיד ראשי וכמו בחלום משחזרת פניני את אותם ימים גדושי אירועים את החזרות ואת העוצמה שבתפקידה. אך למרבה הצער באותו היום של ההצגה ללא הודעה מוקדמת נפטרה סבתה, שהייתה הדמות היקרה לה מכל דבר שבעולם. מסך כהה ירד עליה המסיבה. התפקיד. היום שציפתה לו. הפך משמחה ליגון. המשכנו לעבור על ציורה לכיוון הענפים מצד שמאל השתקפה משפחתה, שהיא רואה בה קשר מובנה ואף יופי וחן שמתבטאים בעלים שציירה .

ומה בחברה שאלתיה איך את שם? רק שתי חברות בודדות יש לי. היו לך עוד שלוש? שאלתי. איך את יודעת? שאלה פניני. הביטי בציור ותספרי כמה תפוחים ציירת שנפלו לך מהעץ ואוו התפלאה פניני אלו היו שלוש חברות ילדות היינו קשורות אחת לשנייה אך כשעלינו לסמינר נפרדו דרכנו ועד היום אני חווה את חסרונן. ומה שאיפותייך? מה היית רוצה להגשים? מדוע את חוסמת את עצמך?

פניני הסתכלה עליי במבט חודר, הביטי בסיומת של הענפים הערתי את עיניה הם כולם חסומים וסגורים. יש בך כל כך הרבה כישרונות ותכונות ואת לא מנסה לגדול ולצמוח? פניני בחורה אמיצה שלכאורה משדרת הרגשת ביטחון אך קשה היה לפתוח ולהדריך את המשך דרכה. אולם "הזמן והרצון הטוב שלה היוו את הפתרון לשגשוג וההצלחה"

בשבוע הבא נתחיל פיענוח ואבחון בקלפים טיפוליים.

מאת: מירי סלצקי בוגרת י.נ.ר יועצת זוגית ורגשית ומאבחנת בוגרות ונערות בציור וקלפים. בתמיכה אישית ורגשית.

 

 

 

אבחון ציורים פענוח ציורים עצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד