י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ראש בראש

הבחירות החשאיות מחר: איילת שקד מעוררת סערה פוליטית

מליאת הכנסת צפויה לבחור מחר בהצבעה חשאית את הח"כים שייצגו את הכנסת בוועדות למינוי שופטים ודיינים. כאשר לא רק בקואליציה חלוקים לגבי הבחירה, גם באופוזיציה עצמה וגם בסיעות החרדיות • ההצבעה היא חשאית והכל פתוח | נתניהו מנסה לסכל את היבחרה של שקד ומאיים בבחירות

הבחירות החשאיות מחר: איילת שקד מעוררת סערה פוליטית
מליאת הכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחר (רביעי) צפויים 120 חברי הכנסת לבחור את נציגי הכנסת לוועדות השיפוטיות, בראשם חברי הוועדות למינוי שופטים ודיינים, שמעוררים קרבות פוליטית בין הקואליציה לאופוזיציה, בתוך האופוזיציה עצמה וגם בתוך הסיעות החרדיות.

מי שמעוררת את עיקר הסערה היא ח"כ איילת שקד מהאופוזיציה, שהגישה מועמדות לחברות בוועדה למינוי דיינים ומינוי שופטים, כאשר הקרבות בעיקר בוועדה למינוי שופטים, שם הגישו מועמדות גם נציגי הקואליציה צבי האוזר ואסנת הילה מארק לצד חברת 'יש עתיד' קארין אלהרר.

באופוזיציה מבקשים גם הם להתאחד סביב מועמדת אחת כדי לנסות לסכל את מינויה של אסנת מארק, שתיקח את המקום המסורתי של נציגת האופוזיציה ועורר סערה פוליטית עם גיבוש ההסכם הקואליציוני.

החשש הוא כי שקד תצליח לאחד סביבה חברי קואליציה שיתמכו בה, שכן מדובר בבחירות חשאיות מאחורי הפרגוד, ולשם כך פועלים הערב בליכוד להפעיל לחצים מול חברי הקואליציה לסכל את מועמדותה של שקד כחברת הוועדה למינוי שופטים.

הפרשן עמית סגל דיווח הערב ב'חדשות 12' כי בשיחות בין אנשי הקואליציה מזהירים אנשי נתניהו כי בחירה באיילת שקד במקום בשני המועמדים של הקואליציה תביא להשלכות חמורות "עד כדי בחירות", צוטטו.

כמו כן, שקד מעוררת דילמה גם במאבק על נציגי הוועדה למינוי דיינים, שם מתמודד חבר הכנסת ישראל אייכלר כנציג הקואליציה וחברות הכנסת שקד ומרב מיכאלי כנציגות האופוזיציה, כאשר החוק מחייב כי אחד מנציגי הכנסת תהיה אישה.

בליכוד הודיעו הערב על תמיכה באיילת שקד לצד ישראל אייכלר, כך גם בסיעת ש,ס, כאשר בכחול לבן טרם הכריעו במי יתמכו כנציגת האופוזיציה ובסיעות האופוזיציה עצמן חלוקים גם הם. ב'יש עתיד' ככל הנראה יצביעו לשקד ולמיכאלי ולא לאייכלר, ב'רשימה המשותפת' יצביעו לאייכלר ולמרב מיכאלי.

בסיעת 'יהדות התורה' טרם הכריעו האם לתמוך במועמדותה של איילת שקד, שכן המעלה היא ששקד משתייכת לסיעה דתית ולא מתנגדת לממסד הרבנות כמו מיכאלי, מצד שני יש לה גם חיסרון שכן קיים חשש כי שקד תצליח לתפור דילים בוועדה מעל לראשם של החרדים.

בינתיים חברת הכנסת מרב מיכאלי אומרת הערב: "הגשתי את מועמדותי מטעם האופוזיציה לחברות בוועדה למינוי דיינים, אחת הוועדות החשובות בכנסת שהחלטותיה נוגעות למיליוני אזרחיות ואזרחים, דתיים ושאינם דתיים, בבואם לדון בענייניהם בפני בתי הדין".

"אני מקווה כי אזכה לתמיכה אף מחברי הכנסת החרדים, עמם אני משתפת פעולה באופן הדוק וממושך במגוון נושאי חקיקה ותקציב, מאז בואי למשכן - זאת לצד מחלוקות בנושאים אידיאולוגיים. נפגשתי עם רבים מחברי הקואליציה, חרדים ודתיים, ימנים ואנשי מרכז, ושמעתי מהם על רצונם שאכהן בוועדה למינוי דיינים. כולי תקווה שנצליח בכך מחר", הוסיפה .

איילת שקד מרב מיכאלי הצבעה חשאית הוועדה למינוי דיינים ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד