י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עבר ברוב גדול

אחרי מיני סערה פוליטית: דרעי קיבל מבוקשו והורה לתמוך

אחרי שאתמול בישיבת הממשלה השרים דרעי ואביטן נמנעו בהצבעה על התכנית הכלכלית של שר האוצר ישראל כץ, היום במליאת הכנסת הצביעו חברי סיעת ש"ס בעד התכנית, זאת לאחר שהשר כץ הבהיר כי יכלול את התכנית הכלכלית שהציג השר דרעי ועוררה מחלוקת באוצר

אחרי מיני סערה פוליטית: דרעי קיבל מבוקשו והורה לתמוך
מארק ישראל סלם פלאש 90

בתום מיני סערה פוליטית, הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה ראשונה שני חוקים שנועדו ליישם את התכנית הכלכלית לסיוע למשק להתמודדות עם המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מההתמודדות עם נגיף הקורונה.

קודם ההצבעה נרשמה מהומה, כאשר בסיעת ש"ס הודיעו כי הם צפויים להימנע בהצבעה מאחר והתוכנית הכלכלית שהגיש השר אריה דרעי במטרה לסייע לאוכלוסיות המוחלשות טרם אושרה, כשאליהם הצטרפו חברי כחול לבן שטענו כי הם לא היו חלק מהדיונים וביקשו להתנגד.

לבסוף, שר האוצר שוחח עם השר אריה דרעי והודיע לו כי התוכנית שלו תאושר בקרוב, ובעקבות כך נציגי ש"ס תמכו בתוכנית, אליהם הצטרפו נציגי כחול לבן וההצעות עברו ברוב גדול ללא מתנגדים וצפויים לעבור עד לסוף השבוע בקריאה שנייה ושלישית.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בדיון המקדים לפני ההצבעה: "החוק הזה הוא אחד החוקים החשובים ביותר שחוקק בכלל ובוודאי בתקופה הזו. החוק הזה בא לתת רשת ביטחון כלכלית לכל מי שזקוק לו בעידן הקורונה. קודם כל לשכירים החוק מבטיח שכל מי שלא יתאפשר לו לעבוד בתקופה הזו, הוא יקבל רשת ביטחון במשך שנה באמצעות דמי אבטלה משופרים".

לדבריו, "במכלול הצעדים האלה אנחנו מושיטים יד לכל הציבור ומפגינים סולידריות וערבות הדדית שמתבקשים בתקופה הקשה הזו. הקצנו סכומים גבוהים ביותר על מנת לוודא שכל שכיר, עצמאי ועסק יקבלו את הסיוע כדי לעבור את התקופה הקשה שאנחנו נמצאים בפניה".

השר דרעי בירך את השר כץ שנענה לדרישתו לסייע לשכבות המוחלשות ואמר: "מברך על כוונת שר האוצר ישראל כץ, להענות לדרישתי ולאשר תקציב משמעותי במסגרת התכנית הכלכלית למען הקמת רשת לביטחון תזונתי לשכבות המוחלשות".

דרעי הוסיף ואמר: "במשבר הכלכלי, השכבות המוחלשות סובלות יותר מכולם. אני מתחייב כי לא נשאיר מאחור אף משפחה מוחלשת. חובתנו לדאוג למוחלשים יותר מכולם בתקופה זאת".

בנימין נתניהו תוכנית כלכלית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד