י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקיעת שופר במרפסות

לפי הערכות משרד הבריאות: 'ימים נוראים' בצל הקורונה

אם המצב הנוכחי יימשך כפי שהוא, אנו צפויים לחגוג את החגים הבאים עלינו לטובה ב'מנייני המרפסות' • במקומות שונים ברחבי הארץ כבר חשבו מארגני המניינים צעד אחד קדימה ודואגים כעת לשריין בעלי תפילה שופרות וס"ת • בכדי שלא נגיע למצב שכזה, הדרך היחידה היא שכולנו פשוט נשמור על ההנחיות

לפי הערכות משרד הבריאות: 'ימים נוראים' בצל הקורונה
תקיעה בשופר, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בימים האחרונים התפרסמה ברחבי הרשת תמונה של ספסל גינה, ועליו הכיתוב 'תפוס לתפילות ר"ה'. אכן, לא מדובר בבדיחה תלושה. אם המצב יימשך כפי שהוא כרגע, מי שימכור מקומות לתפילות יהיו וועדי הבתים, כשתפילות הימים הנוראים כולל תקיעות השופר יתקיימו ב'מנייני המרפסות'. החזרה לבתי הכנסת והתפילה ברוב עם, נתפסת לפחות לפי הנתונים הקיימים כחלום שהולך ומתרחק.

במשרד הבריאות כבר דאגו להבהיר היום כי התחזיות וההערכות השונות מדברות על כך שהגל הנוכחי יימשך לפחות בשלושת החודשים הקרובים, וזאת עוד לפני שנתמודד, חלילה, עם השילוב המפחיד באמת של קורונה פלוס שפעת.

לפי ההערכות שגובשו במשרד, הגל הקודם החל במרץ ונמשך עמוק לתוך אפריל, וזאת לאחר שבפסח נכנסנו לסגר מלא והרמטי. הפעם מדובר במספרים גדולים בהרבה, ובעיקר בתפוצה נרחבת של חולים שמגיעים מכל איזורי הארץ ומכל רבדי האוכלוסיה, וזאת כאשר המשק פועל בתנאי שגרה. המתכונת הזו מבטיחה שהאירוע הנוכחי יהיה ל"ע ממושך יותר מקודמו.

המשמעות היא שאת ימי החגים הבאים עלינו לטובה אנו הולכים לעשות, אם לא יתרחש שינוי דרמטי, בחצרות ובמרפסות, כאשר בתי הכנסת והיכלי הישיבות יהיו נעולים על מסגר ובריח. גם אם בתי הכנסת לא יסגרו, אך אין סיכוי שיותר לקיים תפילות המוניות של מאות מתפללים תחת קורת גג אחת.

מי שכבר חושבים צעד אחד קדימה הם מארגני 'מנייני החצרות' שכבר כעת דואגים לבעלי תקיעה ולשופרות, לחזנים, לספרי תורה, כשהם נערכים לקיים את תפילות הימים הנוראים באותה מתכונת שבה קיימנו את התפילות בימי הפסח. ועדיין, על אף שמדובר בפתרון וכידוע תפילה נענית בכל מקום, אי אפשר שלא לחוש צביטה בלב נוכח הידיעה שאת הסליחות והתפילות בימים שבין כסה לעשור, נעשה בחצרות הבתים ולא כבכל השנים, ברוב עם הדרת מלך, בתפילות הנרגשות שעלו מהיכלי בתי המדרשות והישיבות.

הדרך היחידה להימנע מכך היא בשמירה קולקטיבית וקפדנית על הכללים, כשאין ספק כי כל יחיד אמור לעשות את כל שבכוחו בכדי שהנחיות אלו ישמרו. יש לזכור כי ההנחיות המתייחסות לחבישת מסיכות במרחב הציבורי, כללי המרחק, שלא לדבר על שמירת הבידוד לאלו שחלו, מהוות כיום את האפשרות היחידה למנוע את המשך תפוצת הנגיף. כך שאם אנו רוצים להתפלל בר"ה בבית הכנסת, יש לחשוב על כך כבר היום.

קורונה ימים נוראים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד