י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסלמה במחאות

צפו: העיתונאי הבכיר הותקף; הנשיא והשרים גינו

במהלך מחאת השמאל אמש מול בית ראש הממשלה בבלפור, הותקף העיתונאי אבישי בן חיים פעמיים, בפעם הראשונה המיקרופון נלקח מידו והושלך ארצה, בפעם השנייה הותקף מילולית בצורה קשה על ידי אחד המפגינים | נשיא המדינה, השרים והערוץ גינו את המעשים

צפו: העיתונאי הבכיר הותקף; הנשיא והשרים גינו
אבישי בן חיים מותקף מילולית צילום: צילומסך ערוץ 13

גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית ובעולם התקשורת בעקבות תקיפתם של שני עיתונאי 'ערוץ 13' ד"ר אבישי בן חיים ויוסי אלי שסיקרו ממוקד המחאה הסוערת מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, כשעיקר המתקפה כוונה כלפי אבישי בן חיים המזוהה כידוע עם הצד הימני של המפה הפוליטית ומתומכיו של ראש הממשלה נתניהו.

תחילה ניגש אחד המפגינים ומשליך את המיקרופונים של השניים ארצה. מאוחר יותר מפגין אחר תקף את העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים במילים קשות כשעיניו בורקות מרוב שנאה תהומית. בין המילים שאמר היו: "אתה אפס מאופס".

במהלך אותה מחאה סוערת שהתדרדרה מבלפור ונמשכה אל תוך הלילה ברחוב יפו עד כדי חסימת תוואי הרכבת הקלה, נעצרו/עוכבו 50 מהמפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת.

במשטרה שבעצמה היתה מעורבת ביומיים האחרונים בתקיפתם של שני אנשי תקשורת חרדים, מסרו כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".

ב'חדשות 13' גינו את תקיפתו של חברם ופרסמו הודעה: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות המילולית כלפי אבישי בן חיים. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

המערכת הפוליטית גינתה גם היא תקיפת עיתונאים ובהם ד"ר אבישי בן חיים. נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

"‏עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם - בלי איומים, בלי תכתיבים", כתב יו"ר 'כחול לבן' שר הביטחון בני גנץ והוסיף: "אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי".

גם חברו להנהגה שר החוץ גבי אשכנזי גינה וכתב: "צפיתי במראות הקשים ובתקיפת עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין ולמחות, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו שם". אשכנזי הוסיף כי "על כולנו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הויכוח ננהל בכלים הראויים". 

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב וחיזק את העיתונאי המותקף: "אבישי בן חיים היקר, חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת. אתה איש אמת שפיו וליבו שווים ושאף אחד לא ירתיע אותך מלומר את מה שאתה מאמין בו".

שר התקשורת יועז הנדל המזוהה עם הימין היה נסער גם הוא בתגבתו, וכך כתב: "צבועים, נמאסתם. בחודשיים האחרונים נאלצתי להגן פומבית כמה פעמים על עיתונאים, והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים בהפגנה. כמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה. אלא שהפעם "מגיני הדמוקרטיה" שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש 'תזות מסוכנות'".

ד''ר אבישי בן חיים תקיפת עיתונאי ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד