י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שימוש בדימויים אנטישמיים קשים

בתוך כשבועיים; עשרות עצרות בארה"ב כנגד הסיפוח

תכנית הסיפוח של חלק משטחי הגדה המערבית שהייתה אמורה לצאת לפועל עד ל-1 ביולי מעוררת שורה של ארגונים אנטי ישראליים ברחבי ארה"ב לצאת לרחובות • כמה מן העצרות כללו נסיעות של שיירות קראוונים במסלולים מתוכננים בסמוך למשרדי ארגונים יהודיים • במהלך העצרות נשמעו ביטויים וקונספירציות אנטישמיות קשות

בתוך כשבועיים; עשרות עצרות בארה"ב כנגד הסיפוח
שומרים מפטרלים בפלטבוש למנוע התקפות האנטישמיות צילום: באדיבות המצלם

קבוצות אנטי ישראליות ערכו לפחות 35 עצרות ברחבי ארה"ב מאז ה-1 ליולי 2020, שבהן מחו לכאורה נגד סיפוח פוטנציאלי של חלק משטחי הגדה המערבית, שאמור היה לצאת לפועל עד ל-1 ליולי בהובלת ממשלת ישראל.

בעוד שרבים מן המפגינים הסתפקו בביטויי תמיכה בפלסטינים ובביקורת על המדיניות הישראלית, חלק גדול מאירועי המחאה כלל שימוש בדימויים אנטישמיים קלאסיים. בנוסף לכך, נשמעו בהפגנות ביטויי עוינות ודמוניזציה כלפי התנועה הציונית.

מרבית העצרות תוארו ע"י המארגנים כחלק מ"יום זעם", מטבע לשון שטבעו פעילים אנטי-ישראליים בעולם ובשטחים שבשליטת הפלסטינים. חלק אחר מן העצרות הוכתרו בכותרת של התנגדות לסיפוח. כמחצית מן העצרות כללו מסרים משונים בדבר היותה של ישראל אחראית למיליטריזציה של המשטרה האמריקאית ולגזענות משטרתית בארה"ב. מספר משתתפים אף ניסו לטעון, ללא כל בסיס עובדתי, למעורבותה של ישראל ברצח של ג'ורג' פלויד.

כמה מן המסרים הקיצוניים שנשמעו, כללו את האמירות הבאות: עצרת ה-1 ליולי בברוקלין, ניו יורק ראויה לציון משום שכללה מרכיבים אנטישמיים והתייחסויות לטרור. הפעיל דקי קיוני סאדיקי ציין כי "יהודים אירופים כובשים, טובחים וממשיכים לכפות על מיליונים להיכנס לשדות ההרג שלהם, שמכונים [מחנות] פליטים"

בשלב מסוים חלק מן הקהל שר בערבית "מוות לאמריקה, מוות לישראל" ו-"רצח עם ב-48', לא רוצים את שתי המדינות שלכם". דגל של ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" הונף ע"י אחד המפגינים. אחד מן הדוברים בהפגנה תיאר בהתרגשות את יחסיו עם הטרוריסטית המורשעת לילה ח'אלד, חברה בחזית העממית. דובר אחר ציין: "אנחנו לא רוצים את המדינה הפלסטינית המזויפת שמציעים לנו כל עוד ישראל קיימת. ישראל קמה על אדמה שנגזלה. אדמות 48' הן עדיין בגדר גזלה. אדמות יפו, חיפה ותל אביב, שנקראה במקור תל רביע, נגזלו. אנחנו לא רוצים לחזור רק לבתינו שבעזה ובגדה המערבית, אנחנו רוצים את הכול!"

בעצרת ה-1 ליולי בוורת', אילינוי, האימאם טאריק אל אמין מטעם "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" אמר כי "הברכיים הציוניות מונחות על צווארנו". באותה העצרת ממש, הכומר דונלד וגנר, המנהל הארצי של תכנית בשם "ידידי סביל בצפון אמריקה" אמר כי "הציונות היא שורש הכול. האידיאולוגיה הגזענית והקולוניאליסטית של הציונות היא שגוזלת את האדמה, היא שרוצחת את הפלסטינים".

בעצרת שנערכה ב-3 ליולי באטלנטה, ג'ורג'יה, נכתב על אחד השלטים: "ישראל היא מדינת זבל שנתמכת ע"י אנשים זבל. היא נוסדה בעקבות טיהור אתני, אפרטהייד וקולוניאליזם. הדגל שלה הוא סמל לעליונות לבנה".

בעצרת שנערכה ב-3 ליולי, בנורט' ברגן, ניו ג'רזי, מנכ"ל סניף ניו-ג'רזי של המועצה ליחסי אמריקאים מוסלמים, ד"ר סלאח א דין אל מסקוט אמר כי "על מנת להביס את הרשעות שהיא הציונות, עלינו להבין שהרגל שמונחת על צווארם של שחורים וכהי עור באומה היא אותה רגל שחונקת את העם הפלסטיני. הציונות היא גזענות וכוחות הדיכוי כאן בארה"ב הם אותם כוחות שפועלים לדיכוי העם הפלסטיני".

דובר לא מזוהה נוסף, שלטענתו עובד בארגון "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" ציין באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי התנגדותו לישראל אינה קשורה רק לשטחים הכבושים: "אנחנו יודעים שכאשר אתם אומרים לא לסיפוח, לא לכיבוש, אנחנו מדברים על פלסטין ההיסטורית כולה. אנחנו מדברים על הגדה המערבית כולה, על כל הארץ. כל הארץ שממנה גורש עמנו".

כמה מן העצרות כללו שיירות קראוונים שנסעו במסלולים מתוכננים מראש סמוך למשרדי ארגונים יהודיים, לרבות משרדים אזוריים של הליגה נגד השמצה וקונסוליות ישראליות. הנוכחות בעצרות נעה בין פחות מ-20 איש במקומות כפילדלפיה, בולטימור, טולדו ואלבקרקי ועד כ-100-300 איש בברוקלין, שיקגו, בוסטון, סן דייגו וושינגטון הבירה.

קבוצות אנטי-ישראליות שארגנו עצרות כללו את הארגונים הבאים: סטודנטים למען צדק בפלסטין, אל עוודה, סמידון, קול יהודי למען שלום, הוועדה האמריקאית ערבית נגד הפליה, תנועת הנוער הפלסטינית, מוסלמים אמריקאים למען פלסטין וידידי סביל בצפון אמריקה.

ארגון השמאל הרדיקלי Workers World נטל גם כן תפקיד בחלק מן העצרות. בכמה מן העצרות נכחו גם קבוצות פעילים של ארגוני שמאל רדיקלי אחרים, כגון Union Del Barrio מלוס אנג'לס, CODEPINK, Asian Solidarity Collective, Red Nation, Alianza Por Puerto Rico, ANSWER Coalition ו-Socialist Alternative. לנטורי קרתא, קבוצת שוליים אנטי ציונית בעולם החרדי, הייתה נוכחות בולטת בחלק מן העצרות.

בנוסף לביטויי תמיכה בפלסטינים, התנגדות לגזענות הייתה נושא נוסף שעלה בחלק מן העצרות. רבים מן המשתתפים גינו גזענות מערכתית בארה"ב;

לאחת העצרות שנערכה בסן דייגו ב-1 ליולי, ניתנה תמיכה רשמית של אחד מסניפי Black Lives Matter. למיטב ידיעתנו, זהו מקרה יחיד של תמיכה בפעילות "יום זעם" מצד ארגון רשמי שפועל תחת הכותרת Black Lives Matter.

סיפוח התיישבות סיפוח שטחי C סיפוח בקעת הירדן החלת הריבונות הישראלית אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד