ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גולשים בזהירות

אינטרנט רימון, הספק עם אחוזי הצמיחה הגבוהים בישראל, חוסם כל תוכן בלתי רצוי • נדב רוטמן ערך ביקור מחכים במשרדי החברה, והתרשם איך נעשים הדברים הלכה למעשה • כתבה אינפורמטיבית

גולשים בזהירות

אינטרנט רימון הוקמה לפני שנתיים בידי קבוצה של רבנים ואנשי חינוך מהציבור החרדי והדתי לאומי. לאחר שלא נמצאו פתרונות ראויים אחרים, החליטו אותם רבנים ואנשי חינוך להקים חברה עצמאית במטרה להעניק פיתרון לתחום ניהול התוכן באינטרנט.

בתוך תקופה קצרה הפכה החברה הקטנה לסיפור הצלחה. חברת אינטרנט רימון, הינה היום ספק האינטרנט בעל אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בישראל. כיום מונה החברה כ-30,000 גולשים ועוד היד נטויה.

"הנהלת החברה", אומר לנו קובי הקר, מנכ"ל החברה, "מורכבת מאנשים חרדים ודתיים שרואים בעבודתם שליחות. אנו חברה הפועלת מתוך חשיבה עסקית, אך בבסיסה מונחת המטרה המרכזית המבדלת אותנו מכל שאר הגורמים האחרים בשוק: אנו מעניקים פיתרון מתקדם בתחום האינטרנט לציבור שמעוניין בכך". הקר מבהיר כי "בשוק האינטרנט קיימים תוכנות רבות לחסימת תכנים. אך אינטרנט רימון איננה תוכנה לחסימת תוכן.

אינטרנט רימון פועלת כספק אינטרנט לכל דבר על מנת שנוכל לחסום כל תוכן לא רצוי כבר בכניסה לשרתי החברה: הטכניקה שלנו, בה אנו מקטלגים ושולטים בכל התעבורה כבר עם כניסתה לשרת שלנו מאפשרת לנו לתת את המענה הטוב ביותר ללקוח – חווית גלישה מלאה ומהנה, ללא חשש מהיחשפות לתכנים בהם הוא בוחר שלא לצפות, כל גולש לפי הרמה בה הוא בוחר. בנוסף, השימוש בטכניקה זו מאפשר סינון וירוסים ותוכנות ריגול למחשבים. מטרתנו הינה להסיר כל תרוץ לשימוש באינטרנט פרוץ, ולכן אנו מאפשרים את הגלישה במירב האתרים והתכנים בהם ניתן לגלוש, וזאת תוך הקפדה שהגולש לא ייתקל בתכנים בהם הוא ביקש שלא לגלוש. לא סתם הגדירו אותנו כפתרון הטוב בעולם בתחום".


הקר מוסיף כי החברה השקיעה שעות על גבי שעות ותקציבי עתק בפיתוח מערכת וטכנולוגיה מתקדמת בתחום ניהול התוכן. "מערכת זו נחשבת למערכת המתקדמת בעולם בתחום ניהול התוכן והיא משלבת בינה מלאכותית, מילון ממוחשב וסינון אנושי מקצועי במשך 24 שעות. באמצעות טכנולוגיה ייחודית אנו מאפשרים ללקוח לאחוז את החבל משני קצותיו: גלישה בכל רחבי הרשת - באתרים הדינאמיים ובמנועי החיפוש - תוך ביטחון מקסימאלי מפני חשיפה לתכנים לא ראויים, וכל זה – בחברה שומרת שבת וחג שזה יתרון שלא קיים באף חברה אחרת".

ואם מדברים על אחיזת החבל משני קצותיו, ביקור באולם השירות של החברה מלמד עד כמה החברה מקפידה על מתן שירות איכותי ומענה מיידי ללקוחותיה. מסך ענק תלוי מעל מוקד השירות, והמתנה של לקוח על הקו מעל כמה שניות גורמת למסך להתחיל להבהב באדום. בתוך שניות ניתן מענה ללקוח המתקשר.

כידוע ע"פ הוראת גדולי הדור מי שנאלץ להתחבר באישור רבותיו לאינטרנט חייב לעשות זאת באמצעות "ספקי האינטרנט המבוקרים, שאינם היתר כלל, אלא הם בכלל הרע במיעוטו", כלשון מכתבם של גדולי הדור מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א ומרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א שכותבים במכתבם "כי חייבים לקבל הסכמה מרבו או מרב מוסמך בכתב".

הרב אפרים שבדרון, שמנהל את מסלולי 'אתרוג' אומר כי "מסלולי אתרוג נותנים מענה לאלו המעוניינים באינטרנט רק למטרות פרנסה ומידע מקצועי, וכן אתרים תורניים כמו הדף היומי, שיעורי תורה והלכה ומהנעשה בעולם התורה והחסידות", שבדרון מוסיף כי "לאור בקשת הרבנים, פותחה תוכנה ייחודית המאפשרת לחסום את הגלישה ברשת אלחוטית שלא באמצעות אתרוג. ישנה גם אפשרות לקבל רק תיבת דואר אלקטרוני, או לחילופין לחסום את הגלישה לחלוטין בשעות מסוימות בשבוע".

קובי הקר, מנכצילום: קובי הקר, מנכ
קובי הקר, מנכ''ל אינטרנט רימון

חברת אינטרנט רימון חתומה על תקדים היסטורי נוסף: עיר שלמה קיבלה החלטה להתנתק מאינטרנט פרוץ ולהתחבר אך ורק לאינטרנט בטוח, "אתרוג", מבית רימון. בעקבות מכתבם של גדולי הדור שליט"א שכתבו במכתבם כי "ההתחברות לאינטרנט, במתכונתה הרגילה, היא מהסכנות היותר גדולות לקיום הבית היהודי בדורנו והמתחבר לרשת זו, הרי הוא כמכניס תועבה לביתו, ומסכן עצמו ובני ביתו בעברות החמורות ביותר", התכנסו לפני חודשיים רבני ביתר והכריזו על החתמת תושבי העיר על טופס התחייבות שלא להתחבר לאינטרנט פרוץ.

ע"פ החלטות המרי דאתרא של העיר, רבני הקהילות ובתי הכנסת הכריזו על התקנות שקיבלו רבני העיר. תקנות אלו כללו החלטות שעל כל אחד להשתדל לא להיות מחובר לאינטרנט בכלל, ומי שנאלץ להיות מחובר לצורך פרנסה וכדו' חייב להתחבר למסלול ‘אתרוג’ של חברת ‘רימון’. כמו כן תיקנו רבני העיר וחברי בתי הדין של העיר תקנה כי כל מוסדות התורה והחינוך והעסקים חייבים להתחבר אך ורק למסלולים הנ"ל, ומנהלי בתי הספר והחינוך ידאגו שכל תלמיד הלומד במוסדותיהם, ביתו יהיה נקי. החלטות דומות פרסמו בית הדין של רבני חב"ד, הרה"צ אליעזר ברלנד שליט"א ועוד רבני קהילות ודיינים בריכוזים חרדיים נוספים ברחבי הארץ.

כל ההשקעה האדירה של החברה אינה פוגעת בשירות ולא בעלות. "החברה", אומר הקר, "אנחנו מקפידים להעניק לשומרי תורה ומצוות מוצר ללא פשרה בתחום ההלכתי, מצד אחד ומן הצד השני אנחנו לא מתפשרים על מהירות הגלישה, על השרות, האיכות, המהירות והמחיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד