י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות ההסתה

הגיעו מולי שני צעירים לובשי שחורים; זה שיתק אותי

בעקבות הסגרים על השכונות החרדיות שגררו הסתה רבה נגד כל בעל חזות חרדית / דתית, דינה דיין מספרת את שאירע לה אתמול כשעברה את אזור ההפגנה מול מעון רה"מ בי-ם והתקדמה לרכבה וגרם לה להרגיש משותקת  

הגיעו מולי שני צעירים לובשי שחורים; זה שיתק אותי
צעיף שחור, אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות המחאה האלימה שהתקיימה אתמול מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מספרת דינה דיין בטוייטר: עברתי חוויה לא פשוטה, כאשר יצאתי מאזור ההפגנה בבלפור והמשכתי לכיוון הרכב, במעלה הרחוב הגיעו מולי שני צעירים לובשי שחורים, עם דגלים ומסיכות שחורות וכשהתקרבו אלי הורידו את המסכות שניהם ביחד, נראה היה שתכננו את המעשה, וירקו עלי!.

לדברי דיין: "אני אישה דתיה עם כיסוי ראש. אני באמת לא יודעת מה להגיד, זה שיתק אותי".

יש לציין כי מעשה זה מצטרף לשרשרת אירועים של פגיעה באזרחים על רקע חזותי בימים האחרונים ברחבי הארץ. שנגרמו כתוצאה מהסגרים על המגזר החרדי והאכיפה הסלקטיבית, הגורמים לפירות ההסתה נגד כל בעל חזות חרדית / דתית, לפרוץ בשטח

במהלך הערב, ועד לשעות הקטנות של הלילה, המשיכו המפגינים להתפרע, להזיק לרכוש ולהצית פחי אשפה.

לאחר שהסתיימה המחאה ברחוב בלפור, צעדו אלפי מפגינים לעבר מרכז העיר שם החלו להתפרע, לבצע וונדליזם בבתי עסק ולהפעיל אלימות כלפי שוטרים שהוצבו במקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי. המשטרה עדכנה כי עצרה 50 מהמתפרעים.

מהמשטרה נמסר לאחר המחאה: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר", נמסר מהמשטרה.

דינה דיין מחיר ההסתה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד