ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הצלחה דרמטית

החברה האמריקאית מודיעה: קרובים לייצור החיסון

חברת מודרנה האמריקאית הודיעה כי סיימה את השלב הראשון של הבדיקה בהצלחה. לדבריהם, משתתפי הניסוי הצליחו ליצור 'תגובה חיסונית' נגד הנגיף ורמת הנוגדנים לנגיף אף עלתה לרמה גבוהה הרבה יותר מזו של חולי קורונה שהחלימו

החברה האמריקאית מודיעה: קרובים לייצור החיסון
חיסון צילום: pixabay

התקדמות עולמית בדרך להשגת החיסון נגד נגיף הקורונה: חברת מודרנה האמריקאית מבשרת היום כי סיימה בהצלחה את תוצאות השלב הראשון של החיסון לקורונה, וכי היא בדרך לייצור של החיסון. לפי הודעת החברה, החיסון שניתן לקבוצה הנסיינית הצליח ליצור תגובה חיסונית נגד הנגיף בקרב כל המשתתפים, ולא אותרו חששות בטיחותיים המגבילים ניסוי. בשל כך, חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית אישרה כי הניסוי האחרון לחיסון צפוי להתחיל החודש כאשר לאחר מכן תיסלל הדרך לייצור ההמוני של החיסון.

בחברת הביוטכנולוגיה האמריקנית מודרנה, שמתמחה בפיתוח תרופות, אמרו בדיווח שפורסם בחדשות 12, כי החיסון הניסיוני הביא לזירוז תגובת המערכת החיסונית אצל כל הנסיינים בשלב הראשון של המחקר. אם אכן מדובר בממצאי אמת, מדובר ללא ספק בהצלחה דרמטית, שכן עד כה בניסויים אחרים שנערכו בידי חברות אחרות לא דווח על הצלחה מליאה.

בחברה אומרים כי במחקר השתתפו 45 מתנדבים בריאים בגילאי 18-55. הם חולקו ל-3 קבוצות, כאשר כל אחת קיבלה מנות של החיסון במינון שונה. לטענתם, על אף שמדובר בקבוצה מצומצמת יחסית, כולם פיתחו הגנה מסוימת מהנגיף. אגב, שלא כמו חיסונים מוכרים למחלות, שמכילים רק חלק מוחלש או לא פעיל מהנגיף שממנו רוצים לחסן על מנת לעורר תגובה של המערכת החיסונית, המוצר של מודרנה משתמש בחומר גנטי המכונה "שליח RNA" שנועד לגרום לתאי הגוף לייצר חלבון נוגד קורונה.

לפי תוצאות הניסוי, שנערך כבר כעת בבני אדם (לרוב התהליך ממושך יותר, כשקודם לכן נעשים ניסויים על בעלי חיים) רמת הנוגדנים לנגיף אף עלתה לרמה גבוהה הרבה יותר מזו של חולי קורונה שהחלימו. עם זאת, מחצית מהמשתתפים דיווחו על תופעות לוואי של עייפות וכאבי ראש ושרירים. 3 משתתפים שהיו בקבוצה שקיבלה את המינון הגבוה ביותר סבלו מתופעות לוואי רציניות.

בהודעה שפורסמה באתר ממשלתי, נמסר מחברת מודרנה שהניסוי הבא והאחרון צפוי להתחיל ב-27 ביולי. הוא יכלול 30 אלף מבוגרים שמוגדרים בסיכון גבוה להידבק בנגיף קורונה. הנסיינים יעזרו להשוות את החיסון לזריקות פלצבו ולהעריך אם שתי מנות של החיסון, המכונה mRNA-1273, יאפשרו למקבליו להיות חופשיים וחסינים מפני הווירוס הקטלני.

במידה ואכן הניסויים יוכתרו בהצלחה, נוכל לראות את סופה של המגפה שכרגע מתפשטת מבלי שניתן לבלום אותה. אך כבר כעת הצליחה 'מודרנה' להגיע להישג משמעותי, בזכות הממצאים של הניסוי שמוכיחים כי החיסון כבר מצוי בהישג יד וכי אם לא יהיו תקלות (כמו עוד שינוי שיעבור על מוטציית הנגיף) אנו עשויים לראות את החיסון על המדף כבר במהלך החודשים הקרובים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד