ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ללא ניתוח

רופאים שלפו מטבע מוושט של ילד בן ארבע

מומחי בית החולים 'מאיר' בכפר סבא שלפו מטבע של 10 אגורות מוושט של ילד, בלי צורך בניתוח, בזכות שימוש במכשור מתקדם • "היכולות שלנו מתקדמות אולם חשוב למנוע מלכתחילה את הסיכון שעלול להיגרם עם בליעה או שאיפה של חפץ זר"

רופאים שלפו מטבע מוושט של ילד בן ארבע
אילוסטרציה צילום: pixabay

המטבע נשלף בלי כל צורך בניתוח: מומחי בית החולים 'מאיר' בכפר סבא הצליחו לחלץ מטבע בן 10 אג' שנתקע בלועו ילד כבן ארבע, כאשר המטבע הוצא מהוושט ובלי צורך בניתוח.

בן ה4 הגיע למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר במהלך סוף השבוע לאחר שהחל לסבול מהקאות חוזרות וקושי בנשימה. ד"ר ניר פרידמן, רופא בכיר במיון ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית שטיפל בילד, מספר כי "מיד עם קבלתו זיהה האח עלי נסראללה כי מדובר במצב המחייב טיפול מהיר והתחלנו לבדוק את הילד שהתקשה בדיבור והתלונן שמשהו מפריע לו מאוד. בשיחה עם המשפחה הבנו כי הוא דיווח שבטעות בלע מטבע. הילד היה באי שקט וכאוב עם הקאות לסירוגין ובין החששות שלנו היו שהדבר עלול לגרום לו לאספריציה (דלקת ריאות כימית) והתייבשות. העברנו אותו מיד לצילום שאכן אישש כי המטבע נתקע בכניסה לושט ויצרנו קשר עם מחלקת אף אוזן גרון".

למחלקה הוקפצו התורנית ד"ר הלנה לוין, וסגן מנהל המחלקה הכונן, ד"ר דן גוטמן והוא הועבר מיד לחדר ניתוח, אך בסופו של דבר התברר כי אין צורך בניתוח.

"הילד הוכנס לחדר ניתוח ולשמחתי כבר בניסיון הראשון שלנו ובשיתוף צוות ההרדמה הנפלא, ד"ר רייגורדצקי מיכאל וד"ר נאסר אדם, הצלחנו לשלוף את המטבע מהכניסה לוושט", מסבירה ד"ר הלנה (לני) לוין, מתמחה במחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, והיא מספרת כי "אחד המכשירים העומדים לרשותנו הינו להב מיוחדת המכונה-CMAC המאפשרת לנו לצפות ברזולוציה מצוינת בדרכי הנשימה העליונות של המטופל בכל גיל, דבר שאיפשר לנו לשלוף את המטבע ללא נזק לוושט".

ולמרות הסיום המוצלח, ד"ר לוין מדגישה: "בימים אלו של חופש גדול ותקופת הקורונה בה הילדים מבלים הרבה יותר בבתים, חשוב לנצל את ההזדמנות ולהזכיר להורים אילו חפצים חשוב להרחיק מילדים קטנים דוגמת מטבעות, בטריות, חומרי ניקוי, חומרי ניקוי שאינם בבקבוק המקורי שלהם, סיכות, מגנטים ולמעשה כל דבר שהקוטר שלו קטן מ-2-2.5 ס"מ. אמנם, היכולות שלנו מתקדמות אולם חשוב למנוע מלכתחילה את הסיכון שעלול להיגרם עם בליעה או שאיפה של חפץ זר".

 

מאיר וושט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד