י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תחזית קודרת במיוחד

המומחה האמריקאי קובע: "לא רואים את הסוף"

ראש המכון האמריקני לאלרגיה ולמחלות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, בתחזית פסימית במיוחד: "איננו קרובים לראות את הסוף של המגיפה" • לדבריו, מדינות שונות, כולל ארה"ב, לא מקשיבות למומחים המדעיים

המומחה האמריקאי קובע: "לא רואים את הסוף"
ד"ר אנתוני פאוצ'י צילום: wikipedia

הסוף לא נראה באופק: ראש המכון האמריקני לאלרגיה ולמחלות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, סיפק אתמול תחזית פסימית לאחר שאמר כי "איננו קרובים לראות את הסוף של המגיפה". דבריו של פאוצ'י, שזוכה להערכה רבה בארה"ב ולא רק בה, למרות נסיונותיו של הנשיא טראמפ לפגוע בו, עשו הד רב בעולם ומלמדות על החשש האמיתי הקיים נוכח התפשטותו של הנגיף.

פאוצ'י שוחח אתמול בשיחת זום עם סטודנטים ומרצים באוניברסיטת סטנפורד והתייחס למציאות בה מדינות שונות, כולל ארה"ב, לא מקשיבות למומחים המדעיים. בדבריו השמיע תחזית קודרת למדי לגבי הקורונה כשאמר כי בניגוד להערכות מומחים לפיהן 'אנו כבר בסוף', השיא עוד לפנינו. "אנו כלל לא קרובים להתחיל לראות את סוף המגפה", אמר.

לפי הדיווח של ה-CNN, פאוצ'י הדגיש כי ללא שמירה על הכללים לא ניתן יהיה להתמודד בצורה טובה עם המגפה, בהמשך דבריו הוא מתח ביקורת על התנהלותו של נשיא ארה"ב, שעד כה לא התייחס ברצינות רבה מדי להנחיות, כשלפי דיווחים שונים הנשיא אף הודיע כי הוא מחפש מומחה אחר במקום פאוצ'י שנתפס לדעתו כמחמיר מידי. "בכל הנוגע לווירוס הקורונה יש לנו בעיה מאד קשה מאד, אפילו לא התחלנו לראות את הקצה של הניצחון וההתמודדות עם המחלה", אמר פאוצ'י.

הוא סיפר כי "לפני מספר חודשים עשינו מדריך של מספר כללים ביחס להתמודדות עם הקורונה כדי לסייע לציבור. אלו שלבים הקובעים האם יהיה סגר, ומהי רמת הסגר הנדרשת. למרבה הצער, לא עמדנו בכללים האלו של עצמנו, ואת זה רואים בגרף שכעת עולה עם כמות גדולה של חולים".

פאוצ'י התייחס למתכונת החזרה לשגרה, והוא אמר דברים שנכונים גם לגבי הממשלה הישראלית: "אנחנו צריכים כעת לעצור ולהחזיר אחורה חלק מהכללים שהתרנו. אני לא בהכרח אומר שצריך להטיל שוב סגר, אבל חייבים לעצור חלק מהדברים שפתחנו. עלינו ללכת לפי הכללים של פתיחה וסגירה שלנו על פי המדריך שמראה לנו איך הולכים כאן צעד צעד".

 

קורונה ד"ר אנתוני פאוצ'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד