ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ארבע שנים להסתלקותו

בשמירת ההנחיות: עלייה לקברו של אחרון חכמי ארם צובא

במלאת ארבע שנים להסתלקותו של אחרון חכמי ארם צובא, הגאון חכם יום טוב ידיד הלוי זצ"ל, עלו תלמידי מוסדות 'שערי ציון' לפקוד את קברו בהר המנוחות בשמירת כל הנחיות משרד הבריאות. צפו בתיעוד 

בשמירת ההנחיות: עלייה לקברו של אחרון חכמי ארם צובא
עלייה לקברו של חכם יום טוב ידיד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

במלאת ארבע שנים להסתלקותו של אחרון חכמי ארם צובא, הגאון חכם יום טוב ידיד הלוי זצ"ל. התקיימה עלייה לציונו שבהר המנוחות ללימוד ותפילה לישועת כלל ישראל מהמגיפה הנוראה ע"י מוסדות אוהל ישרים יפריח, היכל התורה שערי ציון בארה"ק.

חכם יום טוב ידיד הלוי הוא תלמידו של החכם משה טאוויל, רבה של העיר חלב וראש בית המדרש 'בית נשיא'. בשנת תשי"ט, כשמורו חכם משה טוויל, עלה לארץ ישראל, התמנה חכם יום טוב ידיד הלוי, כרבה של העיר חלב, וראש בית המדרש 'בית נשיא'. הוא עמד בראש הקהילה שנים רבות, לעובדה ולשומרה, גם בימיה הקשים. נודע בתקיפותו הרבה, ועם זאת היה אהוב ומקובל בקהילתו. כראש בית המדרש 'בית נשיא' העמיד את הדור האחרון של תלמידי חכמים, שגדלו בעיר חלב, ועודם משמשים בקודש בקהילות יוצאי חלב בעולם.

בשנת תשמ"ה חכם יום טוב ידיד הלוי עבר להתגורר בעיר ניו-יורק, בקהילה בה התרכזו רבים מיוצאי חלב. הוא סירב לקבל על עצמו משרות ציבוריות, וישב ולמד תורה בבית המדרש 'אחיעזר'. חכם יום טוב ידיד הלוי נפטר ביום כ"ב תמוז תשע"ו בעיר ניו יורק והובא לקבורה בהר המנוחות בירושלים. 

חכם יום טוב ידיד הלוי חיבר כ-15 ספרים על התנ"ך, אותם הוציא לאור, עוד בחייו, בנו, החכם מאיר ידיד הלוי, רבה של קהילת 'שערי ציון' בסדרת ספרים בשם 'מאיר טוב והם קנו שביתה בבתים רבים ונלמדים בכל מקום, בספרים אלה הבא לידי ביטוי גאונותו הרבה ובקיאותו בכל מכמני התורה. 

רבי יום טוב ידיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד