י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אל תכניסו לפה"

לניאדו: פקק משונן של 'ספרייט' חולץ מתוך הוושט

בפעולה מדוייקת ומהירה הצליחו מומחי 'לניאדו' לשלוף פקק של בקבוק ספרייט מוושט של נער. "אל תכניסו לפה" הם מזהירים

לניאדו: פקק משונן של 'ספרייט' חולץ מתוך הוושט
בקבוקים. אילוסטרציה צילום: unsplash

יכל להסתיים אחרת: פקק משונן של בקבוק 'ספרייט' שנתקע בלוע של נער, חולץ בפעולה מהירה שבוצעה בבית החולים 'לניאדו' בנתניה מתוך הוושט. בבית החולים קוראים להיזהר דווקא בימים אלו שבהם השיעמום עלול לגבור, ולא להכניס גופים זרים שיכולים להיבלע - ולהסתיים בנסיבות שונות לחלוטין.

המקרה אירע היום, לאחר שנער צעיר בשנות העשרה לחייו, שיחק בפיו עם פקק של בקבוק ספרייט. תוך כדי משחק הפקק, העשוי ממתכת ובעל שיניים, נכנס לעומק הלוע. "זה קרה  ברגע אחד של חוסר תשומת לב", סיפרו בני משפחתו המבוהלים.

הפקק שנבלע המשיך משם לתוך הוושט, והנער הובהל לבי"ח לניאדו, שם אובחן במהירות על ידי ד"ר ג'יי וולגרנטר - מנהל יחידת אא"ג ילדים, והוא נשלח לשליפת הפקק במכון הגסטרואנטרולוגי. ד"ר אמיר ויצברד רופא בכיר במכון ביצע בתוך רבע שעה פעולה מהירה, תחת טשטוש, והוא הצליח לשלוף  את הפקק, ללא כל פגע בלוע או בוושט של המטופל.

ד"ר ויצברד אמר כי "אני שמח שהצלחנו לשלוף את הפקק במהירות וללא נזק למטופל". עם זאת, דוקוא על רקע ימי החופשה שבהם, בשל השיעמום הגובר, עלולים ילדים להתנסות במשחקים דומים, הוא אמר שגם אם הפעם המקרה הסתיים בטוב, אך הוא יכול היה להסתיים בצורה שונה לחלוטין, ולכן, אמר, "אני ממליץ בחום לא להכניס כל גוף זר לחלל הפה ללא צורך".

הפקק תקוע בוושט// צילום דוברות לניאדו

 

הפקק לאחר שנשלף // צילום דוברות לניאדו

 

בית חולים לניאדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד