י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יוצא למלחמה

פרסום ראשון • ליצמן דורש מהיועמ"ש: פעל נגד ראשי רשויות מפלים

בעקבות ראשי רשויות שנלחמים נגד אכלוס חרדים בעירם, ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר השיכון יעקב ליצמן שיגר היום מכתב בנושא ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפעל במסגרת סמכויותיו בנושא • "אין לעבור לסדר היום נוכח אפליה מכוונת והדרה גלויה" 

פרסום ראשון • ליצמן דורש מהיועמ"ש: פעל נגד ראשי רשויות מפלים
פלאש 90

שר השיכון יעקב ליצמן משיב במלחמה כנגד ראשי העיר שהודיעו כי הם מונעים את כניסת החרדים, הערבים או אתיופים לעירם, כשהוא פונה היום (רביעי), ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפעול אל מול ראשי הערים שמפלים את הציבור החרדי.

בפנייתו כותב השר ליצמן: "לצערי לאחרונה נחשף המשרד לאמירות מפלות, בלשון המעטה, של ראשי הערים כנגד קבוצות באוכלוסייה ובכללן - חרדים, ערבים ואתיופים". ליצמן מציין את ראשי הערים יבנה, ערד ודימונה שמתנגדים לאכלוס חרדים בעירם.

"אני סבור כי אין לעבור לסדר היום נוכח אפליה מכוונת והדרה גלויה של אוכלוסיות בחברה הישראלית מצד השלטון המקומי אשר ממלא תפקיד עיקרי בדאגה לכל תחומי החיים הנוגעים לאזרחים בישראל לרבות בתחום הבינוי וההתיישבות". מציין ליצמן ליועמ"ש.

ליצמן דורש לנצל את הסמכויות שניתנו לו ולפתוח בבדיקה: "אני מבקש כי תפעל בהתאם לסמכויותיך המוקנות לך כנגד כל גורם ציבורי אשר אינו פועל לטובת כלל האזרחים באופן שוויוני ושקוף". ליצמן מוסיף כי "דווקא בתקופה זו, בה המדינה כולה מתמודדת עם משבר הקורונה, נדרשת סולידריות חברתית ומחובתנו הציבורית לפעול כנגד מי שמבקש לפגוע בה".

לשון המכתב:

כשר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל התחייבתי עם כניסתי לתפקיד כי אפעל בתחומי אחריותי - הן בהיבטי השיווק והגדלת היצע הדיור והן בהיבט הסיוע לשכבות החלשות הזכאיות לדיור - למען כלל אזרחי ישראל מכל האוכלוסיות והמגזרים באופן שוויוני.
2. לצערי, נחשף לאחרונה המשרד לאמירות מפלות, בלשון המעטה, של ראשי ערים כנגד קבוצות באוכלוסייה ובכללן - חרדים, ערבים ואתיופים. לשם ההמחשה, מצורפים למכתבי זה פנייתו של עיריית יבנה מיום 24.5.2020 (אשר נשלח ביום הראשון לכניסתי לתפקיד!), כן ראש עיריית ערד מר ניסן בן חמו אשר אמר לי אישית "תתחייב לי שלא יבואו חרדים לערד", וכן ראיון עם ראש עיריית דימונה מיום 30.6.2020 המביעים מפורשות את רתיעתם משילוב חרדים בערים יבנה ודימונה. אציין כי תופעה זו קיימת, ואף ביתר שאת, כלפי אוכלוסיית ערביי ישראל ואוכלוסיית יוצאי אתיופיה.
3. אני סבור כי אין לעבור לסדר היום נוכח אפליה מכוונת והדרה גלויה של אוכלוסיות בחברה הישראלית מצד השלטון המקומי אשר ממלא תפקיד עיקרי בדאגה לכל תחומי החיים הנוגעים לאזרחים בישראל לרבות בתחום הבינוי וההתיישבות.
4. אני מודע לכך כי אין הפרט מעיד על הכלל ותופעה זו אינה קיימת בכלל השלטון המקומי אך אני מבקש כי תפעל בהתאם לסמכויותיך המוקנות לך כנגד כל גורם ציבורי אשר אינו פועל לטובת כלל האזרחים באופן שוויוני ושקוף.
5. למותר לציין את מצוקת הדיור באוכלוסיות אלו ואת הצורך הדחוף ביצירת מענה עבור ביקושי הדיור הצפויים בעשורים הבאים. דווקא בתקופה זו, בה המדינה כולה מתמודדת עם משבר הקורונה, נדרשת סולידריות חברתית ומחובתנו הציבורית לפעול כנגד מי שמבקש לפגוע בה.

 

אשוב ואדגיש כי אני נחוש לפעול לכך ששוק המקרקעין בישראל, הנמצא תחת אחריותי, ייתן מענה התיישבותי לכל אזרח בישראל ללא הבדל וללא הפליה.

אביחי מנדלבליט יעקב ליצמן אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד