ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות התנגדות האוצר וכחול לבן

הערב: נתניהו וכץ יכריזו על מענק לאזרחים

חרף ההתנגדות העזה באוצר ובמפלגת כחול לבן, ראש הממשלה ושר האוצר יכריזו הערב במסיבת עיתונאים על מענק לאזרחי ישראל שייחל ממינימום 200 שקלים ועד 3000 שקלים למשפחה 

הערב: נתניהו וכץ יכריזו על מענק לאזרחים
נתניהו וכץ מסתודדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר האוצר ישראל כץ יוזמים העברת מענק נוסף לאזרחים שינוע בין 750 ל-3000 שקלים לפי מספר הילדים, במשרד האוצר מתנגדים, אך נתניהו וכץ מתעקשים והערב בשעה 20:45 יציגו השניים את תכנית המענק במסיבת בעיתונאים.

על פי היוזמה שמבקשים נתניהו וכץ לאשר בקרוב, יוענקו לכל אזרח 750 שקלים, משפחות יקבלו מענק גבוהה יותר שייקבע על פי מספר הילדים: כך, משפחה עם ילד אחד תקבל 2,00 שקלים, משפחה עם שני ילדים 2,500 כשהמקסימום יהיה בסך 3,000 שקלים למשפחה.

כאמור, במשרד האוצר מתנגדים בשלב הזה לתוכנית, שלטענתם הוא לא יעיל, שכן הוא יסייע גם לשכבות החזקות, בזמן שניתן לסייע דווקא לשכבות החלשות המתקשות להתפרנס בתקופה הזו.

בנוסף, פרשן 'חדשות 12' עמית סגל דיווח כי במהלך טמונה גם טקטיקה פוליטית, להציג את התוכנית על חשבון פרסום ראיונות שהעניק ראש הממשלה החליפי בני גנץ לערוצי התקשורת.

במפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הגיבו לתוכנית המענקים ואמרו כי "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

מענק כספי ישראל כץ בנימין נתניהו משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד