י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המענקים חוזרים

בשורה: כל משפחה תקבל עד 3000 שקל מנתניהו

חרף ההתנגדות גם מתוך הקואליציה ובמשרד האוצר, ראש הממשלה ושר האוצר כץ הציגו הערב תכנית מענקים לכל משפחה בישראל שתגיע עד לשלושת אלפים שקלים | ב'כחול לבן' מתנגדים ואומרים: "יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה" • צפו בדברי נתניהו

בשורה: כל משפחה תקבל עד 3000 שקל מנתניהו
אב חרדי וילדיו בעידן הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר ישראל כץ קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת שבה הכריזו על תוכנית מענקים חדשה שבמסגרתה כל אזרח מעל גיל 18 יקבל פיצוי כספי דרך חשבונות הלאומי.
העלות המוערכת למדינה היא 6 מיליארד שקלים. התוכנית צפויה לצאת בימים הקרובים למרות ההתנגדות בקרב כל הגורמים הבכירים במשרד האוצר, למעט השר כץ עצמו".

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו: תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל", הודיע ראש הממשלה. "אני אומר נוספת כי זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע - ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי ואגב, לפי הלמ"ס, כבר פעלו והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

"וזה מה שאנחנו מוסיפים הערב", אמר נתניהו: "משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים - 2,500, משפחה עם שלושה ילדים - 3,000 שקלים. כל השאר - 750 שקל לכל אדם, כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. כל אחד".

"למה אנחנו נותנים את הכסף? כי אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית. הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה הם צורכים, זה מעודד את הצריכה - הם הולכים לקנות, וברגע שהם הולכים לקנות, העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. הכסף הזה מעודד צריכה ותעסוקה ויניע מהר יותר את גלגלי הכלכלה. אני אומר לכם, נעודד את הצריכה - קנו תוצרת הארץ".

"אחרי אישור התוכנית, צריך להבין שרוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים באמצעות המנגנון של ביטוח לאומי, אבל קודם כל צריך לקבל את ההחלטה", הדגיש נתניהו. "בטוח שאקבל את התמיכה של בני גנץ ואחרים, אבל לא ברור שלא נצטרך לעבור לחקיקה. אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם, אזרחי ישראל, במהירות - והדגש הוא על מהירות. אם נתחיל להתווכח עכשיו על קריטריונים, זה ייקח הרבה זמן".

"בנוסף", אמר נתניהו, "הנחיתי להביא תוך 48 שעות צעדים נוספים שיעזרו לנו לשטח את עקומת התחלואה - קיבלנו החלטות מהירות וטובות בגל הראשון שהביאו אותנו למצב מצוין, עכשיו צריך לנקוט צעדים נחושים כדי לחזור לשם ולהצליח אף יותר".

"אני אומר לכם - זה בידיים של כולם. החילונים והחרדים שאני יודע שיש להם הרבה בעיות ולבי איתם, יהודים, ערבים, צ'רקסים, שמאלנים וימנים - זה בידיים של כולנו. אנחנו עושים הכל להימנע מסגר מלא, אבל כדי להימנע אני צריך את שיתוף הפעולה המלא שלכם אזרחי ישראל. חייבים להפוך את הנחיות משרד הבריאות לאורח חיים כל עוד הקורונה איתנו".

השר כץ, אמר במסיבת העיתונאים: "אני חושב שהפריסה הכלכלית והמענה הכלכלי במצב המצוקה הזה הוא רחב ואפקטיבי. תנו בנו אמון, אנחנו נתחייב ואנחנו נעמוד בכל התשלומים. הכל יגיע. הצעד הזה הוא צעד נוסף. אנחנו פועלים בעניין וביחד אנחנו צריכים לבנות את המדינה כך שבתקופה לא ארוכה, היא תחזור להיות מובילה בעולם וכל האזרחים יחושו גאווה ויהיו חלק מהעוצמה הזאת".

לפי התוכנית החדשה, כל אזרח בן 18 ומעלה יקבל מענק חד פעמי בגובה של 750 שקלים. גובה המענק החד-פעמי למשפחות ייקבע לפי מספר הילדים: משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, עם שני ילדים 2,500 ועם שלושה ילדים 3,000 שקל - - הרף העליון האפשרי של המענק.

התוכנית כוללת גם מענקים למשפחות חד-הוריות: 1,000 שקלים לכל הורה ו-500 שקלים לכל ילד.

מנגד בכחול לבן התנגדו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שהוזמן למסיבת העיתונאים בחר להיעדר. מטעם המפלגה נמסר כי "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

לצד זאת, העיתונאי מיכאל שמש מ'כאן' מפרסם כי ‏בכיר בכחול לבן אמר הערב: "בפסח כולנו היינו מבולבלים ונתנו לנתניהו פעם אחת לחגוג, הפעם זה לא יקרה, שישכח מזה".

גם קבינט הקורונה האזרחי לתכנית חלוקת הכספים בראשות ח"כ נפתלי בנט פרסם תגובה נגד התכנית: "זו לא תכנית. זה פיזור כסף ללא הגיון", הם טוענים ותוהים; "למה, למשל, 131,000 המיליונרים שחיים בישראל צריכים לקבל 3000 שקלים, ‏בעוד מאות אלפי משפחות מידרדרות לחרפת רעב? ‏מי שלא נפגע היה מעדיף לסייע למשפחות נואשות במקום למשכן את עתיד ילדינו בחובות".

לדבריהם: "‏אין כאן יצירת מקומות עבודה. אין כאן עזרה לנפגעי הקורונה. אין כאן הנעת כלכלה. אנו קוראים לממשלה להתעשת ולהקים מערך למיגור מגיפת הקורונה, ולבנות תכנית אמיתית לשיקום פרנסת אזרחי ישראל. במקום לחלק שוברים וזיכויים על סיפון הטיטאניק, תתחילו כבר לסגור דלתות ביטחון ולנווט הצידה מהקרחון".

לסיום שואלים בקבינט האזרחי: "‏איפה הפרוייקטור? מערך קטיעת ההדבקות? ‏הגדלת קיבולת הבדיקות? ‏על הממשלה להתעורר היום, ולהתחיל לנהל את המשבר".

מענקים בנימין נתניהו ישראל כץ משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד